Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i värme
You need to log in to create posts and topics.

Andreas, mitt svar på din fråga var att hänvisa till att man löper även på de varmaste platserna på jorden. Rätt förberedd klarar man det, fel förberedd kan man säkert få värmeslag redan vid +20 C.

Edit: om man med värmeslag syftar på vätskebrist

Jag har varit i/vid Bad water. Det är en saltöken/uttorkad sjö i Nevada utanför Las Vegas. Det var j-vligt varmt där kan jag lova. Jag fattar inte att nån frivilligt skulle vilja ge sig ut och springa i Death Valley (som dalen heter runt "sjön")).
Vi drac

USA:s dyraste bensin finns i Death Valley, vilket kan vara bra att veta om nu någon envisas med att springa där.

Vattnet kanske är billigare så man kan dricka det istället?!

Det tror jag inte utan att ta betalt av turister kan yankees.

Inte så konstigt att bensinen är dyr där. Jag tycker det är ett under att det ens finns en bensinstation inne i dalen.

Det gällde att ha fyllt upp innan när jag var där 1989.
Åket drog en del soppa genom 429:an.
BILD:http://www.klassiker.nu/img/zimg/merc-2.jpg

Visst är det häftig natur där David. Från saltöken till klippor och sedan sanddyner och stenöken.
Det finns nåt typ av hotel/spa inne i dalen och en golfbana tror jag också vi såg.

Framför allt färgskiftningar i mineralerna är otroligt att se.
Mer värt att besöka än Las Vegas även om Vegas har bra och billigt boende med käk. Man behöver inte spela utan bara äta och sova.
Jag gick på stripen mellan 4-5 på morgonen och såg soluppgånge

Ingen har ju svarat på frågan... Stackars Anders

Jag tycker: Testa och spring när det är riktigt varmt, ta med dig dricka känner du dig svimfärdig stanna. Jag gillar personligen att springa i värme mer än att ligga still... Visst det är slitigt men så sk