Quote from Guest on 23 August 2012, 20:20tjena!
Jag och en kompis ska springa på morgonen innan frukosten, för att komma igång på morgonen typ. Men jag fick höra att det inte var bra eftersom att kroppen börjar bryta ner musklerna... varför vet jag inte. Vad tror ni stämmer det?
tjena!
Jag och en kompis ska springa på morgonen innan frukosten, för att komma igång på morgonen typ. Men jag fick höra att det inte var bra eftersom att kroppen börjar bryta ner musklerna... varför vet jag inte. Vad tror ni stämmer det?
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 20:30Så länge ni har ätit någon gång de senaste veckorna är det ingen fara.
Så länge ni har ätit någon gång de senaste veckorna är det ingen fara.
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 20:30Det finns en lång tråd om detta. (Själv springer jag alltid på fastande mage, upp till 25 km.)
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1121002
Det finns en lång tråd om detta. (Själv springer jag alltid på fastande mage, upp till 25 km.)
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 21:03Tänkte just säga att så länge som det handlar om upp emot en halvmaradistans, eller 2 timmars löpning, så ska det vara OK. Är det längre så kan man ta med sig frukostfrallan ut på löprundan.
Tänkte just säga att så länge som det handlar om upp emot en halvmaradistans, eller 2 timmars löpning, så ska det vara OK. Är det längre så kan man ta med sig frukostfrallan ut på löprundan.
Quote from Mikael Wik on 23 August 2012, 21:12Intressant, läser ofta att det är mer lämpligt med lågintensiva aktiviteter inan frukost som promenad eller kanske lätt jogging en kort stund.
Intressant, läser ofta att det är mer lämpligt med lågintensiva aktiviteter inan frukost som promenad eller kanske lätt jogging en kort stund.
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 21:16Jag kör all löpträning före frukost. Bara lite vatten och en frukt eller ett glas juice innan.
Jag kör all löpträning före frukost. Bara lite vatten och en frukt eller ett glas juice innan.
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 22:03Nu vill jag inte komma med något konstaterande - men om det skulle va så att man bryter ned musklerna mer på fastande mage jmft med då man ätit, kanske man kan lista ut varför!
Rocket science. (V)
Nu vill jag inte komma med något konstaterande - men om det skulle va så att man bryter ned musklerna mer på fastande mage jmft med då man ätit, kanske man kan lista ut varför!
Rocket science. (V)
Quote from Elias Engqvist on 23 August 2012, 22:08Förhoppningsvis åt man nåt dagen innan - man har tillräckligt med energi i kroppen på morgonen, glykogen och fett, för att springa några timmar!
Förbränna musklerna - Hahaha!
Förhoppningsvis åt man nåt dagen innan - man har tillräckligt med energi i kroppen på morgonen, glykogen och fett, för att springa några timmar!
Förbränna musklerna - Hahaha!
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 22:20Ja, energi har man!
Ja, energi har man!
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 22:41Som Mackan skriver i sin bok så är glykogendepåerna hyfsat välfyllda på morgonen om man som Christer påpekar "åt ngt under gårdagen". Däremot kan blodsockret vara lite lågt - ta ett glas juice eller frukt så känns det lite lättare att komma igång. Eller s
Som Mackan skriver i sin bok så är glykogendepåerna hyfsat välfyllda på morgonen om man som Christer påpekar "åt ngt under gårdagen". Däremot kan blodsockret vara lite lågt - ta ett glas juice eller frukt så känns det lite lättare att komma igång. Eller s