Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöpning innan frukost
You need to log in to create posts and topics.

tack för alla svar!
jag äter alltid en kort stund innan jag somnar och tar en banan det första jag gör på morgonen, så då borde det inte vara några problem. Skönt med lite stöd!

Jag löptränar gärna på morgonen, mest för att det passar mina fyrbenta vänner. (substitutjakt före frukost)Har inte tänkt på det där med snabbdistans, men jag håller med om att det skulle kännas tungt. Intervaller funkar fastän det är högre intensitet. Ja

Jag tar alla mina långpass före frukost.
Hittills har det inte känts som om några muskler försvunnit.
Normalt är långpasset på 2 - 2,5 timmar, men jag har gått upp till 3,5 timmar.
Ingen mat innan, men däremot alltid vätska med, och om det är långt, tar j

Jag har bara provat att gå raska promenader innan frukost och jag är rätt svag när jag varit ute mer än en timme. Vad gör jag för fel eller är jag bara känslig?

Lina, det var likadant för mig, men det verkar vara en vanesak. Nu kan jag springa flera timmar före frukost utan något energitillskott. Inga problem med musklerna. Jag antar att man övar upp förmågan att bränna fett.

Vanesak, som med allt annat då. 🙂
Men jag är inte ute efter att bränna en massa fett. Vill bara hålla mig i form och lyckas med min utmaning när det gäller löpningen (läs joggingen).
Så tror jag fortsätter äta innan mina pass. Tillsvidare i alla fall.

Bränna fett betyder inte gå ned i vikt. Det senare beror på hur mycket man äter efteråt. Själv tror jag att det är nyttigt att använda förmågan att bränna fett, precis som det är nyttigt att använda sina muskler. Det sägs vara bra för uthålligheten som lö

Ja bränner fett gör jag nog ändå. Fast sen joggar jag inga längre sträckor än, är nybörjare så vill inte riskera att jag tappar min nyfunna lust att jogga. Men i framtiden kanske jag provar.

tant?

lär inte ändras för min del. drabbas av olidliga krämpor om jag försöker mig på jogg med nåt i buken. tål knappt ens vatten före en löprunda.

När jag kutar till jobbet väntar jag alltid med frukosten tills jag är framme - blir rätt tugnt annars 😉
Nu har jag iofs inte så långt.