Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 08:42Springa direkt på att man ätit är värre än att springa på tom mage, men det kanske stämmer att känsligheten avtar ...
Springa direkt på att man ätit är värre än att springa på tom mage, men det kanske stämmer att känsligheten avtar ...
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 12:57Alltid något positivt med att bli äldre. Som 30+are får jag håll och ont i magen om jag äter något för tätt inpå löpning. Det gäller ibland till och med drickyoghurt. Har även testat kanelbullar och bröd, men det är ändå för hårt att bryta ned. Det behöve
Alltid något positivt med att bli äldre. Som 30+are får jag håll och ont i magen om jag äter något för tätt inpå löpning. Det gäller ibland till och med drickyoghurt. Har även testat kanelbullar och bröd, men det är ändå för hårt att bryta ned. Det behöve
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 09:17intressant diskussion!
Men vad säger ni, det är alltså en smaksak om man vill springa innan frukost, det är inte farligt eller negativt på något sätt om man själv tycker det känns bra?
intressant diskussion!
Men vad säger ni, det är alltså en smaksak om man vill springa innan frukost, det är inte farligt eller negativt på något sätt om man själv tycker det känns bra?
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 09:22En nackdel (som egentligen inte har med själva ätandet att göra) kan vara att lederna inte är riktigt varma än, och att ledvätskan inte hunnit "pumpas runt". Värm upp ordentligt.
Annars, ingen vad jag vet.
En nackdel (som egentligen inte har med själva ätandet att göra) kan vara att lederna inte är riktigt varma än, och att ledvätskan inte hunnit "pumpas runt". Värm upp ordentligt.
Annars, ingen vad jag vet.
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 10:10Var sitter ledvätskepumpen?
Var sitter ledvätskepumpen?
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 11:04Jag kör innan frukost, men med en frukt eller lite jos i magen.
Drar sen naturligtvis inte igång i full fart från första steget utan ger kroppen chansen att komma igång i 5-10 min.
Känns det bra under och efter så är det inga problem, kroppen är ju bra
Jag kör innan frukost, men med en frukt eller lite jos i magen.
Drar sen naturligtvis inte igång i full fart från första steget utan ger kroppen chansen att komma igång i 5-10 min.
Känns det bra under och efter så är det inga problem, kroppen är ju bra
Quote from Funbeat user on 1 September 2012, 17:21man vänjer sig! jag går upp ur sängen, tar ett glas vatten & en banan, väntar lite så kroppen har vaknat (10-15 min) sen är det bara på brännet!
Det var frugan som lärde mig (L)
man vänjer sig! jag går upp ur sängen, tar ett glas vatten & en banan, väntar lite så kroppen har vaknat (10-15 min) sen är det bara på brännet!
Det var frugan som lärde mig (L)
Quote from Funbeat user on 1 September 2012, 19:29Om jag skall springa på morgonen ca timme och direkt köra styrka på ex utegym brukar det bli en portion havregrynsgröt innan då är det lättare att få upp "rätt" fokus på styrketräningen. Samma gäller när jag kör intervall. Har också läst/ erfarit att man
Om jag skall springa på morgonen ca timme och direkt köra styrka på ex utegym brukar det bli en portion havregrynsgröt innan då är det lättare att få upp "rätt" fokus på styrketräningen. Samma gäller när jag kör intervall. Har också läst/ erfarit att man
Quote from Funbeat user on 1 September 2012, 20:19All löpning före frukost känns tungt! Har testat o lyckats med några morgonrundor, men då med sällskap! Nej, inget för mig!
All löpning före frukost känns tungt! Har testat o lyckats med några morgonrundor, men då med sällskap! Nej, inget för mig!
Quote from Funbeat user on 1 September 2012, 21:14Kliver rätt upp ur sängen, typ halv 6, tar ett glas vatten medan jag klär på mig, sen är det full spätta. Det är vardagsrutinen, drygt 10km.
Kliver rätt upp ur sängen, typ halv 6, tar ett glas vatten medan jag klär på mig, sen är det full spätta. Det är vardagsrutinen, drygt 10km.