Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning innan frukost?
You need to log in to create posts and topics.

Det var väldigt inspirerande att höra, Daniel! Jag ska som sagt var ge det några chanser till, under mer kontrollerade former.

Det är dessutom alltid stärkande att...lära sig att uppskatta något som var jobbigt i början, om ni förstår vad jag menar.

Vi fungerar väl alla olika.

Har misslyckats i 55 år att lära mig att uppskatta en tidig morgon överhuvudtaget. Alla tider är för tidigt. Att löpa före frukost är inte att tänka på. Före frukost är jag närmast halvdöd. Men däremot har jag inga problem med

Krister, jag håller med dig om att morgnar är svåra att uppskatta. Men det har - till min stora förvåning - blivit lite lättare med åren.

Daniel, har du några speciella tips och trix? Hur förvandlades morgonlöpning till guld för dig?

Jag bet ihop och satte vanan.

Ungefär så gjorde jag också. Framförallt försökte jag påminna mig om den härliga känslan efteråt, när man satt och åt sin frukost, nyduschad och pigg. Då var det lättare att motivera sig och ge sig iväg.

För mig är det alltid lite segare de första kilome

Tränar oftare direkt på morgonen än senare under dagen, för har lättare att få tillfällen att träna då. Och har inget besvär med det, utan börjar dagen med en banan och ett stort glas vatten.
Med denna start sprang jag 26 km rätt så kuperat senast förra

Jag är också inne på Daniels linje. Bet ihop. När man väl vant sig öppnar sig en ocean av träningsbar tid som inte innebär en förhandling med övriga i familjen (på helgen) eller inkräktar på arbetstiden.

Själv tar jag alltid en kopp kaffe först för att

Hej Ingmari.

Mitt tips inför morgonturen är att de första tre-fyra km, tar du det lugnt och fint. Det blir en lagom uppvärming och kroppen hinner vaknar till.
Sen de tre, fyra ev fem km hem, då tar du i lite mer och kanske tom kör lite fartlek. Då kommer

Ett tips är att ta en proteinshake direkt när man klivit upp. Därefter gör man sig i ordning och när man är klar är det dags för morgonrundan. Det funkar för mig när jag springer till jobbet på morgnarna.

Tack för alla synpunkter! Nu har jag lite olika varianter att testa.

Jag kan också ha en förkylning i kroppen (har jag märkt under dagen), så det kan ju vara en anledning till att jag inte kände mig så fräsch efteråt. Men som sagt var, själva springande