Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning innan frukost?
You need to log in to create posts and topics.

För några år sedan när jag för började jogga för första gången så joggade jag bara innan frukost, eftersom jag fått för mig att det var det bästa. Jag försökte göra om det en gång här i våras, vilket jag direkt ångrade. Hade noll energi och jag orkade int

Så vackert du skriver, Robert!

Hej Ingmarie.

"Gick upp 5.30 samt simmade 50 längder innan jag anlände till jobbet vid åttatiden."

Hoppas det var en i en 25 du simmade i och inte en 50. Själv skulle jag inte komma på tanken att simma på morgonen. Och där har du svaret på din fråga.

Tycker det går jättebra att springa direkt på morgonen. Hinner då inte tänka ut för mycket undanflykter...och så har man det gjort liksom. Brukar försöka göra detta de dagar jag jobbar kvällar och då behöver jag i och för sig inte stiga upp i ottan.
Testa

Robert - dina "morgonjoggar" med wienerbröd på bensinmacken inkluderad är måhända långsamma. Men längre än någon annan människas morgonjoggar, skulle jag tippa!

Har väldigt svårt för att springa på morgonen. Har ingen som helst kraft då. Dessutom är jag så hungrig att jag ofta är alldeles skakig. Har hänt att jag stannat vid kylskåpet för att ta något på väg till duschen. Ändå brukar jag äta lite alldeles innan j

Då jag tränade inför sthlm marathon i år körde jag en hel del långpass (upp till 28km) på måndagsmornarna (upp 06:00 o koka gröt - och sen äta den förstås)
c:a 06:30 ut o springa - långsamt förstås men det SKA ju vara långsamt!

Tidigare har jag ofta gått på mogonpromenad och det har varit den bästa starten på dagen. Kickar igång kroppen ordentligt sen när man blivit van, i början var det bara tungt och otäckt efteråt på dagen. Löpning har jag inte provat på innan frukost och jag

Nu har jag sprungit innan frukost, så här kommer en rapport och en utvärdering.

Jag hade bett om väckning 6.15 men maken missuppfattade detta och väckte mig 6.30 i stället, så det blev lite onödigt stressigt. Tog på mig springkläder, drack ett glas mjölk

Morgonlöpning är mycket en vanesak. I början fungerade ingenting för mig men nu är det guld att springa på morgonkvisten.