Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning/Jogging
You need to log in to create posts and topics.

Åh, vad jag gillar din definition Anders! (H:) // Susanne -joggare per egen definition

Glöm inte den rosa plyschdressen!

@SA: Efter en snabb koll på din träningsdagbok är det bara att konstatera att du oxå är en hard core löpare 😉

Jag älskar dessa diskussioner x)

Uppfyller flera av de riktlinjer som Tord har, tränar utomhus nu men tycker ändå att jag "joggar". Fast det kommer jag nog bara göra fram till den dag som min sambo kan träna med mig utan att tycka det går för långsamt! Så när jogging blir löpning för mig

Det paradoxala med hela distinktionen är att om man kallar det för jogg när man springer under 5 min/km så är man definitivt en löpare. Om man däremot är noga med att poängtera att det är löpning och absolut inte jogg, så kan man mycket väl vara en joggar

En vettig betydelse av ordet kan vara att man bara jämför med sig själv och då man springer så att man tycker att det går jättelätt och lugnt då joggar man medan då man springer så att man blir trött då löptränar man.

Ungefär så används ordet de facto i

De som kommenterar friidrott brukar säga att de joggar på 1 500 meter om varvtiden går över 60 sekunder. Så allt över 2:30 per km är joggning.

Läste en definition i Runners (tror jag...):
"Blir du det minsta förolämpad av att kallas joggare, då är du en löpare"

Ha, den var bra!

Min PT sa när jag berättade att jag sprang si många minuter och så många sekunder att jag var en löpare.