Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 20:12Åh, vad jag gillar din definition Anders! (H:) // Susanne -joggare per egen definition
Åh, vad jag gillar din definition Anders! (H:) // Susanne -joggare per egen definition
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 20:23Glöm inte den rosa plyschdressen!
Glöm inte den rosa plyschdressen!
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 20:47@SA: Efter en snabb koll på din träningsdagbok är det bara att konstatera att du oxå är en hard core löpare 😉
@SA: Efter en snabb koll på din träningsdagbok är det bara att konstatera att du oxå är en hard core löpare 😉
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 21:33Jag älskar dessa diskussioner x)
Jag älskar dessa diskussioner x)
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 11:07Uppfyller flera av de riktlinjer som Tord har, tränar utomhus nu men tycker ändå att jag "joggar". Fast det kommer jag nog bara göra fram till den dag som min sambo kan träna med mig utan att tycka det går för långsamt! Så när jogging blir löpning för mig
Uppfyller flera av de riktlinjer som Tord har, tränar utomhus nu men tycker ändå att jag "joggar". Fast det kommer jag nog bara göra fram till den dag som min sambo kan träna med mig utan att tycka det går för långsamt! Så när jogging blir löpning för mig
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 11:24Det paradoxala med hela distinktionen är att om man kallar det för jogg när man springer under 5 min/km så är man definitivt en löpare. Om man däremot är noga med att poängtera att det är löpning och absolut inte jogg, så kan man mycket väl vara en joggar
Det paradoxala med hela distinktionen är att om man kallar det för jogg när man springer under 5 min/km så är man definitivt en löpare. Om man däremot är noga med att poängtera att det är löpning och absolut inte jogg, så kan man mycket väl vara en joggar
Quote from Elias Engqvist on 19 January 2011, 12:45En vettig betydelse av ordet kan vara att man bara jämför med sig själv och då man springer så att man tycker att det går jättelätt och lugnt då joggar man medan då man springer så att man blir trött då löptränar man.
Ungefär så används ordet de facto i
En vettig betydelse av ordet kan vara att man bara jämför med sig själv och då man springer så att man tycker att det går jättelätt och lugnt då joggar man medan då man springer så att man blir trött då löptränar man.
Ungefär så används ordet de facto i
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 12:47De som kommenterar friidrott brukar säga att de joggar på 1 500 meter om varvtiden går över 60 sekunder. Så allt över 2:30 per km är joggning.
De som kommenterar friidrott brukar säga att de joggar på 1 500 meter om varvtiden går över 60 sekunder. Så allt över 2:30 per km är joggning.
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 19:31Läste en definition i Runners (tror jag...):
"Blir du det minsta förolämpad av att kallas joggare, då är du en löpare"
Läste en definition i Runners (tror jag...):
"Blir du det minsta förolämpad av att kallas joggare, då är du en löpare"
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 19:32Ha, den var bra!
Min PT sa när jag berättade att jag sprang si många minuter och så många sekunder att jag var en löpare.
Ha, den var bra!
Min PT sa när jag berättade att jag sprang si många minuter och så många sekunder att jag var en löpare.