Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöpning med ömmande hälsena...
You need to log in to create posts and topics.

Hälseneömheten/smärtan har inte någon inflammatorisk bakgrund och Voltaren är därför verkningslöst.

Många kloka svar...tackar för era tankar, jag med mig dessa i framtida beslut 🙂

Jag blev av med mina hälseneproblem när jag körde programmet med excentrisk träning i länken ovan. Plus att jag fick hjälp med min hållning i löpsteget. Speciellt när jag blir trött har jag en tendens att sjunka ihop i överkroppen, då blir hela (i af mitt

Som flera andra redan varit inne på - exentriska tåhävningar är det som gäller! Massor, flera gånger om dagen. Var försiktig med löpning tills besvären avtagit, lättare joggpass med uppbyggda skor på mjukt underlag kan dock fungera, särskilt om man "förbe

"Hälseneömheten/smärtan har inte någon inflammatorisk bakgrund och Voltaren är därför verkningslöst." säger Anders L, och det står även i häftet som Kerstin länkar till.

Jag förstår inte det, jag har nyss undersökt min hälsena med ultraljud och där kons

Det kan kanske vara olika men när jag hade besvär med hälsenorna var det tåhävningar som hjälpte snabbt & effektivt. Tror inte jag hade någon inflammation och känner mig ganska övertygad om att voltaren inte hade hjälpt mig.

Intressant med de nya rönen om avsaknad av en inflammatorisk bakgrund. Det var nytt för mig. (Det var ett tag sedan jag var elitaktiv :-))

Excentriska tåhävningar, excentriska tåhävningar och excentriska tåhävningar. Toppa med excentriska tåhävningar.
Voltaren lindrar för stunden men när man slutar kuren så är smärtan tillbaka lika som innan. Det är i alla fall min erfarenhet.
Allmänpraktis

Tja, Åke, och andra - ont i hälsenorna, och nu menar jag det omedelbara ontet man har efter löpning, och eventuellt dagarna efter - det är precis som det ska vara. Oroar er inte, stretcha, och nästa gång ni springer era tre kilometer: stretcha vaden på s

EDIT: Dubbelpost.