Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 19:51Bästa hunden för löpning bör väl vara en whippet eller annan vinthund? Det har inte varit några problem att springa upp till två timmar med grannens whippet. Då har jag tagit slut och hunden är knappt flåsig (om det inte är varmt ute).
Bästa hunden för löpning bör väl vara en whippet eller annan vinthund? Det har inte varit några problem att springa upp till två timmar med grannens whippet. Då har jag tagit slut och hunden är knappt flåsig (om det inte är varmt ute).
Quote from Susan Hartley on 25 September 2011, 20:26Fast whippet är en kortdistansare och sprinter ut i svanstippen. Långdistans för en whippet på rundbana är 780 m (vilket jag tror är den längsta långdistansen som whippet springer i Sverige i varje fall). Som Eva skriver så är fågelhundar som t.ex. vorste
Fast whippet är en kortdistansare och sprinter ut i svanstippen. Långdistans för en whippet på rundbana är 780 m (vilket jag tror är den längsta långdistansen som whippet springer i Sverige i varje fall). Som Eva skriver så är fågelhundar som t.ex. vorste
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 20:28Hänger du med en Whippet på de där 780 meterna då?
Hänger du med en Whippet på de där 780 meterna då?
Quote from Susan Hartley on 25 September 2011, 21:14I wish! 😀 Banrekordet på Åkers kanal är 54:28 sek och på Borås lite snabbare bana är det 53:48 sek.
I wish! 😀 Banrekordet på Åkers kanal är 54:28 sek och på Borås lite snabbare bana är det 53:48 sek.
Quote from Funbeat user on 29 March 2012, 12:06När jag är ute och springer är min vovve, en Ridgeback tik alltid med. Hon travar upp till nästan 13-14 km/h, hon bara sträcker ut.. Sen blir det galopp.. En sån där ekonomisk en hon kan hålla hela dagen...
Men som med alla hundar gäller det att motive
När jag är ute och springer är min vovve, en Ridgeback tik alltid med. Hon travar upp till nästan 13-14 km/h, hon bara sträcker ut.. Sen blir det galopp.. En sån där ekonomisk en hon kan hålla hela dagen...
Men som med alla hundar gäller det att motive
Quote from Funbeat user on 29 March 2012, 13:06Jag har ofta med min Jack Russel på mina rundor, 6-7 km i typ 6 min tempo klarar han lätt i koppel, längre om han är lös. Man får börja så nätt bara, precis som när man börjar träna själv! Jag gillar att ha honom med, men visst, kvalitén på löpningen blir
Jag har ofta med min Jack Russel på mina rundor, 6-7 km i typ 6 min tempo klarar han lätt i koppel, längre om han är lös. Man får börja så nätt bara, precis som när man börjar träna själv! Jag gillar att ha honom med, men visst, kvalitén på löpningen blir
Quote from Funbeat user on 29 March 2012, 15:31Jag springer med min portugisiska vattenhund, och han är ganska vältränad. Nu springer jag inte så långt, men otränad springer han med lätthet 7-8 km i 6.00 min tempo. Springer han löst så kan han springa så långt man vill. Jag har även cyklat mycket med
Jag springer med min portugisiska vattenhund, och han är ganska vältränad. Nu springer jag inte så långt, men otränad springer han med lätthet 7-8 km i 6.00 min tempo. Springer han löst så kan han springa så långt man vill. Jag har även cyklat mycket med
Quote from Funbeat user on 29 March 2012, 16:07Inte läst allt, men när man tävlar med Schäfrar osv. så är ett prov cykling två mil, minns inte hur fort men iaf. fortare än vad TS nämnde som önskemål.
Inte läst allt, men när man tävlar med Schäfrar osv. så är ett prov cykling två mil, minns inte hur fort men iaf. fortare än vad TS nämnde som önskemål.
Quote from Funbeat user on 30 March 2012, 08:19Skulle säga att allt beror på storlek på hunden. Jag springer med flickvännens schäfer (tror han väger in runt 38kg).
Än så länge har han kunnat följa med, och slutföra, alla pass. Visserligen har han varit ordentligt trött och sliten vissa gånger. Det j
Skulle säga att allt beror på storlek på hunden. Jag springer med flickvännens schäfer (tror han väger in runt 38kg).
Än så länge har han kunnat följa med, och slutföra, alla pass. Visserligen har han varit ordentligt trött och sliten vissa gånger. Det j
Quote from Funbeat user on 30 March 2012, 15:45Micke: Storleken har (som vanligt...) ingen betydelse så länge vi inte snackar pytteliten eller jättestor för båda de varianterna kan naturligt nog ge problem. Men tex en border terrier, eller för all del en tax (jo, jag menar verkligen en TAX) orkar helt
Micke: Storleken har (som vanligt...) ingen betydelse så länge vi inte snackar pytteliten eller jättestor för båda de varianterna kan naturligt nog ge problem. Men tex en border terrier, eller för all del en tax (jo, jag menar verkligen en TAX) orkar helt