Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 19:15Min egensinning tax brukar mer än gärna skälla ut "skummisar" och de som brukar få sig en utskällning är gubbar med skägg, skateboardåkare och folk som går konstigt (typ med kryckor)... Hoppas verkligen folk inte tror att man tränat hunden att skälla på h
Min egensinning tax brukar mer än gärna skälla ut "skummisar" och de som brukar få sig en utskällning är gubbar med skägg, skateboardåkare och folk som går konstigt (typ med kryckor)... Hoppas verkligen folk inte tror att man tränat hunden att skälla på h
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 19:32Vi har redan bestämt oss för en helt bedårande cockerblandning. Håller med om cockerpoo också är helt underbara 🙂
Kolla in min blogg: http://louisemedmera.blogspot.com/
Vi har redan bestämt oss för en helt bedårande cockerblandning. Håller med om cockerpoo också är helt underbara 🙂
Kolla in min blogg: http://louisemedmera.blogspot.com/
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 08:32Jag och sambon har en gråhund, runt 20 kg, som brukar få följa med ibland, oftast handlar det om 7-10 km i ca 6min/km-fart. Han är väldigt dragvillig i början, men när man börjar vända hemåt igen är det inte lika roligt. På slutet är det jag som får dra h
Jag och sambon har en gråhund, runt 20 kg, som brukar få följa med ibland, oftast handlar det om 7-10 km i ca 6min/km-fart. Han är väldigt dragvillig i början, men när man börjar vända hemåt igen är det inte lika roligt. På slutet är det jag som får dra h
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 12:34Jag har en dalmatinertik på 15 mån. och hon älskar löpning tillsammans med mig, nu är ju en dalmatiner som gjord för att springa så det är rena nöjet att röra på sig med henne. Jag själv löper cirka 2 gånger i veckan, från 8-13 km långa länkar och min hun
Jag har en dalmatinertik på 15 mån. och hon älskar löpning tillsammans med mig, nu är ju en dalmatiner som gjord för att springa så det är rena nöjet att röra på sig med henne. Jag själv löper cirka 2 gånger i veckan, från 8-13 km långa länkar och min hun
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 14:33Jag tror att det går att ha vilken hund som helst med på löpturen. De är som oss att de behöver börja med lite lägre tempo och kortare distans om de är ovana.
Min hund en Ridgeback har fått operera armbågen för en broskfragmentering... Efter lååång reha
Jag tror att det går att ha vilken hund som helst med på löpturen. De är som oss att de behöver börja med lite lägre tempo och kortare distans om de är ovana.
Min hund en Ridgeback har fått operera armbågen för en broskfragmentering... Efter lååång reha
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 14:44Röd&vit irländsk setter. Har aldrig lyckats springa så hårt och långt att han inte orkar med (tränad som jakthund av sambon innan vi träffades). Bäst är det nog att ta det lite lugnt med otränade hundar, unghundar och tyngre hundar av "showtyp".
Brukar v
Röd&vit irländsk setter. Har aldrig lyckats springa så hårt och långt att han inte orkar med (tränad som jakthund av sambon innan vi träffades). Bäst är det nog att ta det lite lugnt med otränade hundar, unghundar och tyngre hundar av "showtyp".
Brukar v
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 14:56Jag har en dvärgpudel som jag bokstavligen släpat med mig på max 5 km rundor. Han verkar inte fatta att det slutar streta i halsen om hann springer fortare, måste se ut som nåt slags hundplågeri när vi är ute 😉
Ni som springer med hund, har ni halsband
Jag har en dvärgpudel som jag bokstavligen släpat med mig på max 5 km rundor. Han verkar inte fatta att det slutar streta i halsen om hann springer fortare, måste se ut som nåt slags hundplågeri när vi är ute 😉
Ni som springer med hund, har ni halsband
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 15:08Hade förr mina föräldrars norska buhund som träningssällskap, och den kunde, iaf med mina mått mätt, springa hur fort och hur långt som helst. 16 km-rundor i 4 min-tempo bekom henne till synes knappt alls. Önskar att man vore så lättränad själv 😉
Hade förr mina föräldrars norska buhund som träningssällskap, och den kunde, iaf med mina mått mätt, springa hur fort och hur långt som helst. 16 km-rundor i 4 min-tempo bekom henne till synes knappt alls. Önskar att man vore så lättränad själv 😉
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 15:14Det är ju helt beroende på ras och ålder. Min svärmors 11-åriga labrador hänger inte särskilt bra med på någonting alls. Min kusins iofs rätt gamla (7 år?) blandras, schäfer-stövare tror jag, är helt galen att ha med ut och springa. Det spelar ingen roll
Det är ju helt beroende på ras och ålder. Min svärmors 11-åriga labrador hänger inte särskilt bra med på någonting alls. Min kusins iofs rätt gamla (7 år?) blandras, schäfer-stövare tror jag, är helt galen att ha med ut och springa. Det spelar ingen roll
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 18:27Har två flatcoated retriver (1,5 och 5år).
Fungerar utmärkt att springa med båda samtidigt (de har faktiskt egna sidor på funbeat).
Jag kan köra otroligt hårt, ibland under 4min tempo (idag 5,2k och 4,31tempo). de är med på både korta/långa intervaller el
Har två flatcoated retriver (1,5 och 5år).
Fungerar utmärkt att springa med båda samtidigt (de har faktiskt egna sidor på funbeat).
Jag kan köra otroligt hårt, ibland under 4min tempo (idag 5,2k och 4,31tempo). de är med på både korta/långa intervaller el