Quote from Guest on 25 March 2010, 20:582010 blir min första pollensäsong som löpare. Det är främst björk som är mitt problem, men blir det mycket av andra sorter så brukar det också kunna kännas.
Tidigare har jag kört Clarityn. Det funkar, men gör mig ganska hängig.
Någon som har förslag på
2010 blir min första pollensäsong som löpare. Det är främst björk som är mitt problem, men blir det mycket av andra sorter så brukar det också kunna kännas.
Tidigare har jag kört Clarityn. Det funkar, men gör mig ganska hängig.
Någon som har förslag på
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 21:08Ögondroppar och nässprej och be din doktor om ett annat märke. JAg sover i 2 dagar om jag tar vissa antihistamina, men finns sådana som inte påverkar vakenhet alls.
Ögondroppar och nässprej och be din doktor om ett annat märke. JAg sover i 2 dagar om jag tar vissa antihistamina, men finns sådana som inte påverkar vakenhet alls.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 21:09Solglasögon vid träning, sprayja näsan regelbundet med saltlösning brukar funka för mig. Testade Renässans Pollen förra våren,den var bra...
Solglasögon vid träning, sprayja näsan regelbundet med saltlösning brukar funka för mig. Testade Renässans Pollen förra våren,den var bra...
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 21:13Jag har inte så svårt allergi, och brukar ta ett naturläkemedel som heter Allermin. Länken här nedan handlar om medicinen i sprayform, men jag har bara testat den som tuggumi och det funkar kanon!
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article24236.ab
Jag har inte så svårt allergi, och brukar ta ett naturläkemedel som heter Allermin. Länken här nedan handlar om medicinen i sprayform, men jag har bara testat den som tuggumi och det funkar kanon!
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 22:13Jag använder Kestine. Det är den som fukar överlägset bäst mot pollen för mig (medan Clarityn är bättre mot katter). Men det är olika för alla har jag hört, så det kasnke kan vara värt för dig att testa igenom sortimentet. Tröttheten vet jag inte om du ko
Jag använder Kestine. Det är den som fukar överlägset bäst mot pollen för mig (medan Clarityn är bättre mot katter). Men det är olika för alla har jag hört, så det kasnke kan vara värt för dig att testa igenom sortimentet. Tröttheten vet jag inte om du ko
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 23:00Jag brukar ta Loratadin Sandoz och de blir jag inte så trött av som Clarityn.
Har förstås inte jättebesvär utan är mest trött.
Jag brukar ta Loratadin Sandoz och de blir jag inte så trött av som Clarityn.
Har förstås inte jättebesvär utan är mest trött.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 23:15Mina besvär är mest rinnande ögon och näsa. Tröttheten är inte så allvarlig, men det blir sämre med Clarityn. Som dock botar näsan och ögonen så det blir ju en trade off där...
Tack för tipsen. Jag ska prata med min läkare samt skaffa vettiga brillor til
Mina besvär är mest rinnande ögon och näsa. Tröttheten är inte så allvarlig, men det blir sämre med Clarityn. Som dock botar näsan och ögonen så det blir ju en trade off där...
Tack för tipsen. Jag ska prata med min läkare samt skaffa vettiga brillor til
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 05:50Hej!
För min del har Clarityn fungerar sådär. Däremot fungerar AERIUS riktigt bra, dessutom använder jag Lomudal ögondroppar.
Hej!
För min del har Clarityn fungerar sådär. Däremot fungerar AERIUS riktigt bra, dessutom använder jag Lomudal ögondroppar.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 08:17Kestine! Det är överlägset. Om den fungerar så är den bäst eftersom man slipper trötthet och UFO-känsla. En allergiläkare sa att om Kestine fungerar så är det bara att gratulera och det gjorde det som tur var!
Kestine! Det är överlägset. Om den fungerar så är den bäst eftersom man slipper trötthet och UFO-känsla. En allergiläkare sa att om Kestine fungerar så är det bara att gratulera och det gjorde det som tur var!
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 08:30Jag använder Rhinicort Aqua - funkar kanon för mig. Spayar i näsan och det hjälper både mot nysningar och ögonklåda utan att göra mig ett smack påverkad.
Jag använder Rhinicort Aqua - funkar kanon för mig. Spayar i näsan och det hjälper både mot nysningar och ögonklåda utan att göra mig ett smack påverkad.