Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning och pollenallergi
You need to log in to create posts and topics.

Rhinicort Aqua is the shit ... för mig iaf.

Jag har även gjort hyposensibilisering men det är ju en mer långsiktig lösning.

Johanna, jag har liknande känningar, särskilt under träning; i princip känns det bara i halsen, det är irriterat och ibland lite rossligt.

Utöver nämnda symtom så känner jag mig lite seg, jag brukar annars känna mig pigg under de flesta passen, nu är jag

Rhinocort Turbohaler (receptbelagt pulver) funkar super.

Jag brukar inte ha några större besvär från näsa och ögon. Istället sätter det sig på luftrören eller som ett år då jag korsreagerade på nästan allt jag åt. Men det brukar variera från år till år. Det har fungerat bra hittills i år, men nu kärvar verklige

Anders: Turbohaler, är det en extra sportig medicin? 😀 😉

-Joru, är man så långsam som jag så griper man varje halmstrå 😉

Jag får extra mycket problem med astma under pollensäsongen. Vissa löppass är riktigt jobbiga, även om jag tagit pollen- och astmamediciner. Men för det mesta funkar det här ganska bra för mig:

En Aerius om dagen
Symbicort morgon och kväll
Bricanyl en st

Tänk nu på att det är doping som ni snackar om.

Jag har hittat en kombo som funkar bra för mig nu i alla fall. En tablett Kestine på morgonen samt Rhinocort aqua morgon och kväll. Har gjort underverk för mina besvär och tröttheten är så bortblåst den kan bli med 2 småbarn hemma... 🙂

Sen i söndags 16/5 har jag haft stora allergiproblem, rosslig i halsen, täppt i näsan(trodde först det var en halsinfektion på G). Har varit trött och hängig också och inte orkat träna alls den här veckan.
Kör med Nasonex och aerius, förmodligen hade det