Quote from Susan Hartley on 23 May 2010, 08:07Mina besvär som jag beskrev ovan var faktiskt inte ökade besvär av pollenallergin, utan en förkylning. Aldrig har jag blivit så glad över att vara förkyld - trots att det bara är två veckor kvar till maran. Förkylningen är på övergång. Hade det varit poll
Mina besvär som jag beskrev ovan var faktiskt inte ökade besvär av pollenallergin, utan en förkylning. Aldrig har jag blivit så glad över att vara förkyld - trots att det bara är två veckor kvar till maran. Förkylningen är på övergång. Hade det varit poll
Quote from Funbeat user on 23 May 2010, 08:20Ja, det finns många astmatiker bland konditionsidrottarna.
Ja, det finns många astmatiker bland konditionsidrottarna.
Quote from Susan Hartley on 23 May 2010, 08:47Det är en sak, liksom även det du i din kommentar antyder. Men det betyder inte att det vi diskuterar är doping. Det vi diskuterar är medicinering av allergi och astma under pollensäsong. Different things!
Det är en sak, liksom även det du i din kommentar antyder. Men det betyder inte att det vi diskuterar är doping. Det vi diskuterar är medicinering av allergi och astma under pollensäsong. Different things!
Quote from Funbeat user on 23 May 2010, 08:57Tja, Pettachi hade läkarintyg på astma och råkade "överdosera".
Avstängd för doping.
Tja, Pettachi hade läkarintyg på astma och råkade "överdosera".
Avstängd för doping.
Quote from Funbeat user on 23 May 2010, 10:09Tar man Bricanyl vill det till att ha skaffat dispens, i förväg. Annars är det dopning. Struttar man runt som medlem på Friskis och dopningspolisen gör stickkontroll och hittar Bricanyl men ingen dispens så riskerar man 2 års avstängning från _all_ idrott
Tar man Bricanyl vill det till att ha skaffat dispens, i förväg. Annars är det dopning. Struttar man runt som medlem på Friskis och dopningspolisen gör stickkontroll och hittar Bricanyl men ingen dispens så riskerar man 2 års avstängning från _all_ idrott
Quote from Funbeat user on 23 May 2010, 10:32Nej, Sven så är det inte.
Så här står det på RF´s sida om dispens för personer som inte ingår i ett landslag:
"Du omfattas redan av generell dispens för medicinskt bruk av dopingklassade läkemedel, dvs. utan krav på att ansökan ska inges. Du behöver sål
Nej, Sven så är det inte.
Så här står det på RF´s sida om dispens för personer som inte ingår i ett landslag:
"Du omfattas redan av generell dispens för medicinskt bruk av dopingklassade läkemedel, dvs. utan krav på att ansökan ska inges. Du behöver sål
Quote from Funbeat user on 23 May 2010, 14:18OK, mittåt (faktum är att jag egentligen visste det, men hade glömt bort att den generella dispensen fanns), man har antagligen varit tvungen att förenkla hanteringen pga den stora mängden dispenser som skulle ha sökts och belastat sjukvården. Men om man
OK, mittåt (faktum är att jag egentligen visste det, men hade glömt bort att den generella dispensen fanns), man har antagligen varit tvungen att förenkla hanteringen pga den stora mängden dispenser som skulle ha sökts och belastat sjukvården. Men om man
Quote from Funbeat user on 23 May 2010, 16:48Har CAS haft uppe den Svenska tolkningen?
Har CAS haft uppe den Svenska tolkningen?
Quote from Susan Hartley on 23 May 2010, 18:25David P: jag vet inte om det är så "Tja" egentligen. Riktlinjerna är väldigt tydliga vad gäller terapeutiska doser. Skulle någon med dispens lämnar ett prov som innehåller en högre koncentration än vad som tillåts så genomförs en farmakokinetisk undersökn
David P: jag vet inte om det är så "Tja" egentligen. Riktlinjerna är väldigt tydliga vad gäller terapeutiska doser. Skulle någon med dispens lämnar ett prov som innehåller en högre koncentration än vad som tillåts så genomförs en farmakokinetisk undersökn
Quote from Funbeat user on 23 May 2010, 18:31I princip alla dopingpreparat är mediciner och det är alltid utövaren som har det yttersta ansvaret för intaget.
I princip alla dopingpreparat är mediciner och det är alltid utövaren som har det yttersta ansvaret för intaget.