Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 22:32Sylvia....du behöver inte ta bort ett endaste gram av din underbara fägring för att klara av det målet...sub 2. Träna istället bara på som vanligt ...å så sista milen i loppet så hänger du på farthållarna för sub2...å dom med dig tillsammans fixar biffen
Sylvia....du behöver inte ta bort ett endaste gram av din underbara fägring för att klara av det målet...sub 2. Träna istället bara på som vanligt ...å så sista milen i loppet så hänger du på farthållarna för sub2...å dom med dig tillsammans fixar biffen
Quote from Catharina Brattlin on 22 July 2009, 23:12Du kan vara lugn, Kjell! 🙂
Jag litar på att Du tar mig i mål. Och skulle jag få för mig att äta nåt under loppet så hindra mig...det var ett förödande misstag jag gjorde ifjol...
Du kan vara lugn, Kjell! 🙂
Jag litar på att Du tar mig i mål. Och skulle jag få för mig att äta nåt under loppet så hindra mig...det var ett förödande misstag jag gjorde ifjol...
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 11:29Sylvia: Den allra mesta informationen är livsfarlig i fel händer. Tänk tex. om självmordsbenägna ungdomar får reda på att man behöver sitt blod i kroppen och att knivar är vassa...
"Dödvikt att ta av" verkar vara ngt som de flesta i tråden (medvetet?) vä
Sylvia: Den allra mesta informationen är livsfarlig i fel händer. Tänk tex. om självmordsbenägna ungdomar får reda på att man behöver sitt blod i kroppen och att knivar är vassa...
"Dödvikt att ta av" verkar vara ngt som de flesta i tråden (medvetet?) vä
Quote from Catharina Brattlin on 23 July 2009, 13:45Erik, det menar Du inte?! 🙂
Men tänk tanken nu, om jag, i min iver att komma under gränsen, faktiskt bantar ner mig till 47 kg, och TROR att det per automatik kommer att hjälpa mig. Istället för att göra det som man ska, dvs träna?
Vilket jag förmodli
Erik, det menar Du inte?! 🙂
Men tänk tanken nu, om jag, i min iver att komma under gränsen, faktiskt bantar ner mig till 47 kg, och TROR att det per automatik kommer att hjälpa mig. Istället för att göra det som man ska, dvs träna?
Vilket jag förmodli
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 16:11Sylvia: Ja tänk.
Men vad ska jag göra åt det? Det finns en sanning, och det är att vikt som inte tar dig framåt gör dig långsammare. Med ditt resonemang bör vi ju genast ta bort alla träningsprogram från nätet ("Om det här programmet tar mig från 2h til
Sylvia: Ja tänk.
Men vad ska jag göra åt det? Det finns en sanning, och det är att vikt som inte tar dig framåt gör dig långsammare. Med ditt resonemang bör vi ju genast ta bort alla träningsprogram från nätet ("Om det här programmet tar mig från 2h til
Quote from Catharina Brattlin on 23 July 2009, 16:24Erik, jag har inte bett om nån åtgärd från Din sida, så släpp det nu.
Likväl som det ÄR en sanning att dödvikt gör en löpare långsammare, vilket jag också vet, så är min fundering - "såna formler/tabeller är ju fullkomligt livsfarliga om "fel" person läs
Erik, jag har inte bett om nån åtgärd från Din sida, så släpp det nu.
Likväl som det ÄR en sanning att dödvikt gör en löpare långsammare, vilket jag också vet, så är min fundering - "såna formler/tabeller är ju fullkomligt livsfarliga om "fel" person läs
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 06:39Nu är det väl så att dylika formler baseras helt och hållet på din nuvarande form och därefter gör en omräkning till vad du skulle "tjäna" på minskad vikt (rätta mig om jag har fel)?
Eftersom de flesta här är just löpare är väl i många fall den naturliga
Nu är det väl så att dylika formler baseras helt och hållet på din nuvarande form och därefter gör en omräkning till vad du skulle "tjäna" på minskad vikt (rätta mig om jag har fel)?
Eftersom de flesta här är just löpare är väl i många fall den naturliga
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 11:43Skulle vara skönt att komma ner till 80kg och kapa 15-20 sekunder per km i teorin 😉
Skulle vara skönt att komma ner till 80kg och kapa 15-20 sekunder per km i teorin 😉
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 11:55"Om folk säger att du ser frisk och hälsosam ut så vet du att du är i dålig form"
"Om folk säger att du ser frisk och hälsosam ut så vet du att du är i dålig form"
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 12:37Exakt Frida. När frugan börjar klaga på att jag ser utmärglad ut vet jag att jag borde gå ner 1-2 kg till för att vara i optimal vikt.
Exakt Frida. När frugan börjar klaga på att jag ser utmärglad ut vet jag att jag borde gå ner 1-2 kg till för att vara i optimal vikt.