Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 12:43Haha, jag ser jäkligt sund ut just nu för jag har sådär en fem kilos löparövervikt.
Haha, jag ser jäkligt sund ut just nu för jag har sådär en fem kilos löparövervikt.
Quote from Elias Engqvist on 24 July 2009, 12:44Jag anar nåt citat från James D. Fixx här - fast jag kommer inte riktigt ihåg vad det var...
Jag anar nåt citat från James D. Fixx här - fast jag kommer inte riktigt ihåg vad det var...
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 12:46Jag som har gått UPP i vikt under det gångna året kan lite "skriva under" med att dövikt gör en långsam. Samtidigt är inte det hela sanningen... Sporadisk träning under hösten -08 spelar säkert också in.
MEN trots att jag tränat löpträning mera intensivt
Jag som har gått UPP i vikt under det gångna året kan lite "skriva under" med att dövikt gör en långsam. Samtidigt är inte det hela sanningen... Sporadisk träning under hösten -08 spelar säkert också in.
MEN trots att jag tränat löpträning mera intensivt
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 13:25Christer m.fl., jo det var Fixx som sa något liknande, jag kommer inte ihåg exakt vad så citattecken är egentligen lite missvisande här. Men det är ju sant tyvärr, min mamma sa för någon vecka sedan att jag såg friskare och piggare ut, och då gör jag ocks
Christer m.fl., jo det var Fixx som sa något liknande, jag kommer inte ihåg exakt vad så citattecken är egentligen lite missvisande här. Men det är ju sant tyvärr, min mamma sa för någon vecka sedan att jag såg friskare och piggare ut, och då gör jag ocks
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 15:34F=ma => a=F/m. Ökad F (kraft) eller minskad m (massa) ökar proportioneligt a (accelerationen).
Löpning är en lång rad av accelerationer utförd av löparens kropp (steg!), oavsett vilken kombination av fjädereffekt och ren muskelkraft det handlar om.
Seda
F=ma => a=F/m. Ökad F (kraft) eller minskad m (massa) ökar proportioneligt a (accelerationen).
Löpning är en lång rad av accelerationer utförd av löparens kropp (steg!), oavsett vilken kombination av fjädereffekt och ren muskelkraft det handlar om.
Seda
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 13:37Jag som för närvarande känner mig tung och otränad skulle gärna vinna de där få se ... 5*3*10 s= 2:30 på milen, eller ännu hellre 10*3*15 s= 7:30 på 15 km 😉 men frågan är ju vad en viktnedgång består av som sagt.
Hur mkt fortare kan man springa på ökad
Jag som för närvarande känner mig tung och otränad skulle gärna vinna de där få se ... 5*3*10 s= 2:30 på milen, eller ännu hellre 10*3*15 s= 7:30 på 15 km 😉 men frågan är ju vad en viktnedgång består av som sagt.
Hur mkt fortare kan man springa på ökad
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 13:58Inget fortare alls, tror jag.
Inget fortare alls, tror jag.
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 14:23Men om jag har ökat muskelmassan i benen eller vilka muskler det nu är som jobbar när jag springer, de som skjuter på? Hamstringar etc?
Men om jag har ökat muskelmassan i benen eller vilka muskler det nu är som jobbar när jag springer, de som skjuter på? Hamstringar etc?
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 14:29Det kanske har viss betydelse för löpekonomin om du blivit starkare, men starkare kan man ju bli utan att muskelmassan ökar. Ökad muskelmassa drar mer mjölksyra och väger mer och då springer man långsammare. Det är vad jag tror iaf. Som långskubbare har m
Det kanske har viss betydelse för löpekonomin om du blivit starkare, men starkare kan man ju bli utan att muskelmassan ökar. Ökad muskelmassa drar mer mjölksyra och väger mer och då springer man långsammare. Det är vad jag tror iaf. Som långskubbare har m
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 14:32ok
ok