Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning och vikt
You need to log in to create posts and topics.

En till fundering i kalkylerna kring viktminskning och tidsvinst är:
tidsvinst vid vad då?
- maximal hastighet på tävling: vilka sträckor i så fall?
- submaximala belastningar?

Om joggingtempot sjunker -10s/km pga. ett kilo viktminskning, så kan jag tänk

Frida skrev "Om folk säger att du ser frisk och hälsosam ut så vet du att du är i dålig form" och Christer anade ett citat av Fixx. Eftersom jag just läste den delen av boken, kan jag bidra med det exakta citatet:

Ted Corbitt, the former Olympic maratho

"Fit" i detta sammanhanget handlar om att vara en elitlöpare i toppform. Eller åtminståne en mycket ambitiös löpare.

Citatet är ju av en maratonlöpare som var tillräckligt bra för att vara med på en olympiad. Det är vad jag menar med "elitlöpare i toppform". Jag är inte säker på att man kan tolka in så mycket mer i vad han sa. Det är nog inte frågan om nåt kroppsidea

Jag springer 10km 47 min, väger 89kg, 179cm lång, röker, gillar öl, tränar nästan ingen löpning men cyklar en hel del pluss lite syrka, mao lever inte jätte sunt.

Säg att jag skulle sluta röka och börja löptrana seriöst 3-4 pass i veckan. Hur lång tid bö

Mycket sitter i den mentala biten när du har fixat den så kommer du att fixa träningen också.
Felet som många gör när dom ska börja träna är att dom tränar flera dagar i veckan och efter nån vecka så ger dom upp.
Ät bra mat, fixa den mentala biten sen tr

Bara sluta röka borde ju göra några minuter, och lägger man till 5 kg i viktminskning borde jag ju redan vara i närheten.

Uthålligheten är inga problem utan snarare farten, men det kanske ger sig med viktminskningen. Nu har jag inte jätte många kilo fett

Jag tycker nog att den viktigaste frågan ändå är din ålder: Är du 21 eller 41.....eller kanske 51..??? Å så sluta rök för helvete människa...hehehe;);)

Vid 36 års ålder borde jag nog fatta bättre JA!
sista siggen togs idag kl 13.15.
I mitt tycke borde man förbjuda allt vad tobak är. Jag höll tidigare upp i tre år och kan inte själv förklara varför jag började igen, kanske är jag en svag människa!?

Det f

F.d rökare låter inte det ganska bra.....ehe..?!;);)