Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:26Sven: Tror att glykogenförrådet på längre sikt är reglerat (bl.a. glykogensyntetas), man behöver alltså inte tänka på detta själv, inte heller andningen ("kom ihåg att andas extra mycket precis efter Din runda, annars blir det syrebrist i kroppen" 🙂 )
Sven: Tror att glykogenförrådet på längre sikt är reglerat (bl.a. glykogensyntetas), man behöver alltså inte tänka på detta själv, inte heller andningen ("kom ihåg att andas extra mycket precis efter Din runda, annars blir det syrebrist i kroppen" 🙂 )
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:28Anders: Det finns i detta sammanhang åtminstone en till som S:et kan stämma på, Du är inte ensam! 🙂
Anders: Det finns i detta sammanhang åtminstone en till som S:et kan stämma på, Du är inte ensam! 🙂
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:35Johan: S:et gäller BARA för den som själv säger det...
Glukos (och därmed också glukogen) nybildas genom glykoneogenesen från fett om man inte har någon mat i magen då kolhydratförråden ska fyllas på.
Johan: S:et gäller BARA för den som själv säger det...
Glukos (och därmed också glukogen) nybildas genom glykoneogenesen från fett om man inte har någon mat i magen då kolhydratförråden ska fyllas på.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:46Anders: Tack det var något sådant jag var ute efter.
Lingling: Vad jag menade med att det inte är individepcifikt är att den kemiska energin inte är beroende på individen. Verkningsgraden handlar ju om hur bra jag är på att utnyttja den kemiska energin, o
Anders: Tack det var något sådant jag var ute efter.
Lingling: Vad jag menade med att det inte är individepcifikt är att den kemiska energin inte är beroende på individen. Verkningsgraden handlar ju om hur bra jag är på att utnyttja den kemiska energin, o
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 10:23Instämmer i KISS. Men det skall inte hindra än att bolla med alternativa vägar för resonemang och härledningar för att kontrollera rimlighet och testa hypoteser. Lämpligen bör man hålla mycket av dessa för sig själv, men på sidan 5 i en tråd gissar jag at
Instämmer i KISS. Men det skall inte hindra än att bolla med alternativa vägar för resonemang och härledningar för att kontrollera rimlighet och testa hypoteser. Lämpligen bör man hålla mycket av dessa för sig själv, men på sidan 5 i en tråd gissar jag at
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 10:45Henrik: Du har ett individuellt VO2 att utgå ifrån och det gör det till ett roligt problem att titta på, säger absolut inte emot dig i det. Jag lovar att föreslå en uträkning ikväll eller imorrn! (En anti-KISS, får se hur det går...:-))
OT: Hörde för mån
Henrik: Du har ett individuellt VO2 att utgå ifrån och det gör det till ett roligt problem att titta på, säger absolut inte emot dig i det. Jag lovar att föreslå en uträkning ikväll eller imorrn! (En anti-KISS, får se hur det går...:-))
OT: Hörde för mån
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 10:48Sven: Om ALLA vill hålla balansen på glykogen, vatten och salt, så låter det för mig som att dessa mängder är synnerligen intressanta. Det gäller ju att få i sig under sina långa pass så det inte tar slut när man har en mil kvar.
Antar att det är att mät
Sven: Om ALLA vill hålla balansen på glykogen, vatten och salt, så låter det för mig som att dessa mängder är synnerligen intressanta. Det gäller ju att få i sig under sina långa pass så det inte tar slut när man har en mil kvar.
Antar att det är att mät
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 10:49Anders, hoppas det måste bli långpass för att kompensera för fisken 🙂
Anders, hoppas det måste bli långpass för att kompensera för fisken 🙂
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 11:22Lingling skrev så här tidigt i denna tråden:
"om skillnad i mäns och kvinnors bmi, så har jag sett att en del rekommendationer ger samma bmi för män och kvinnor andra säger ca 19-24 för kvinnor och ca20-25 för män, exakt hur de motiveras vet jag inte. Har
Lingling skrev så här tidigt i denna tråden:
"om skillnad i mäns och kvinnors bmi, så har jag sett att en del rekommendationer ger samma bmi för män och kvinnor andra säger ca 19-24 för kvinnor och ca20-25 för män, exakt hur de motiveras vet jag inte. Har
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 13:18Låter ju inte som att bmi-gränserna ligger snyggt kring det optimala värdet. Så vem formulerade dem och på vilken grund?
Sedan kan jag som lång könna en viss skepsis mot en enkel gräns som 80 cm. samma sak om jag är kort för den delen, gäller verkligen 80
Låter ju inte som att bmi-gränserna ligger snyggt kring det optimala värdet. Så vem formulerade dem och på vilken grund?
Sedan kan jag som lång könna en viss skepsis mot en enkel gräns som 80 cm. samma sak om jag är kort för den delen, gäller verkligen 80