Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning och vikt
You need to log in to create posts and topics.

Henrik: Först och främst ett antal antaganden samt en rejäl geek-varning!

-Antag att det fett som förbränns består av en glycerol och tre enkelomättade fettsyror med 18 kol (fettsyror inom växt/djurriket har vanligen 16, 18, 20 el. 22 C samt olika mättna

Henrik: Aha, nu först fattade jag det där sista! Nä, promenaden mellan bilen och vattnet motsvarar ungefär de få gram vi fick... (Mete med barnen har mer fokus på att få nåt överhuvudtaget)

Har också noterat att BMI-gränserna varierar rätt mycket mellan olika källor.

"Normen" som ofta citeras kommer från WHO, se ev:
http://apps.who.int/bmi/index.jsp?introPage=intro_3.html
(glid runt lite för detaljer) Normalt tycks vara BMI 18.5-25

Pischon

Lingling:
Men värdet på 80 cm betyder ju att det är just fettet runt organen som är farligast. Och det är väl ingen större skillnad på organens storlek mellan en lång och en kort person eller en smal och en tjock? Jag kan dock inget om anatomi, så det är

Rökning tar bort godissuget. Amfetamin lär vara mkt effektivt för att ta bort hunger (preludin om någon är gammal nog för att känna igen namnet), så en del smala personer kanske har en drogproblematik?

Men måttet runt magen. I det ingår rimligen även bå

Niclas: Ja, har också hört att många fd rökare sagt att de lagt på sig några kg, tolkade det precis som Du.

Funderade också på om det numera är ganska många som står under medicinering. Om högre BMI t.ex. leder till högre blodtryck kanske några förr om å

Jag satt just och läste i en bok om styrketräning där det stod om fettfördelning på kroppen att den är olika mellan olika ... ehhh ... etniska grupper.
Afrikaner har ofta huvuddelen av fettreserven på rumpan, runt Medelhavet sitter den oftas på låren/höf

Återgår lite till frågan om hur mycket man kan tjäna på att gå ner lite i vikt. Jag joggade lite igår och det var ett tag sen. Mitt normala joggingtempo var förut 5:30 (alltså, jogging är det jag kallar långsam, oansträngd löpning), men nu var det 5:49, v

Eftersom nicotin höjer pulsen så bränner kroppen mer energi.

Allie:

Mer troligt är att du lider av en mer biomekaniskt grundad försämring. Du har förmodligen blivit oekonomisk och kantig i löpstilen nu eftersom du inte sprungit så mycket som du brukar/alt. inte sprungit alls. Det arbete och den synkronisering som