Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning på asfalt.
You need to log in to create posts and topics.

Man får ju se till att man är ur vägen för cyklisterna, det brukar inte vara nåt problem. Cykelvägar är överlägset bäst att springa på tycker jag.

Lättare att samsas med cyklister än med barnvagnsfolket som med förkärlek går 2 i bredd...

Cyklisterna håller ju till på vägen så det jämnar ut sig...om vi kan få bilisterna till trottoarerna förstås! 😀

Ser man bara till att vara snabbare än cyklarna är problemen minimala 😀

Jo iofs, gångvägar med hundkoppel tvärsöver är ju det värsta...

Har ni varit med om att möta en hundägare som går med alldeles för långt koppel och som när hunden börjar med sina (oftast glada) utfall, skriker Nej, nej, nej till hunden, men utan att dra in kopplet. (#)

Man inser plötsligt att man är en viktigt kugge

Jadå! Jag tror jag har varit med om de flesta situationer man kan tänka sig med idiotiska hundägare (utom att bli biten (av hunden (eller hundägaren))). Jag har varit med om en massa hundägare som sköter sina hundar, koppel mm på ett exemplariskt sätt ock

Själv tillhör jag väl värsta sorten... Barnvagnslöpare på cykelväg som ibland har hunden med mig... Att möta mig är som att möta en pråm i badkaret.

Anders, de värsta är kompisgänget som cyklar tre-fyra i bredd så att hela cykelbana fylls, och ingen i gänget tittar framåt :-/.

Se till att hojta till på dem. Då börjar de vingla omkring som yra höns och kör förhoppningsvis in i varandra när de försöker väja åt båda hållen samtidigt (H:)
Mitt nya ur-vägen-rop som jag utvecklade i helgen verkade fungera riktigt bra för de hoppar ve