Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning på asfalt.
You need to log in to create posts and topics.

Lina - jag skulle vilja säga så här - alla har rätt att gå där men det gäller för alla att visa hänsyn - och det är rätt tydligt att vissa inte gör det. Det finns säkert vissa löpare som springer tillsammans som inte gör det heller - men jag har mest drab

Sedan kan jag väl erkänna att jag vänder kappan efter vinden litegrann...:D

Jag kan gåendes med barnen på 8:a i Skatås störa mig på intervallgänget från Hälle IF som kommer farande i 3 min-tempo och bara förutsätter att vägen skall vara fri för dem.

"Va

Lina, självklart har alla rätt att ta sig fram på cykel-/gångbanan! Det är faktiskt det som är min poäng: att ett kompisgäng som tar upp hela banan i bredd och ignorerar världen runtomkring sätter sig över alla andras rätt att ta sig fram där. Jag skulle

Jo visst det är sant, att om de cyklar eller går i bredd så är det jäkligt illa. Men det finns ju alltid saker man kommer att tycka illa om. Och det var som någon annan skrev tidigare, är man en joggare så är det "alla dumma gångare" som är i vägen, och ä

Det är induwiduellt har jag hört. Men jag drar till med 22km/h.

Om man har en riktig cykel och inte kör i klunga så kommer man ganska lätt upp i en snittfart på 30km/h och betydligt högre momentan fart om det tex är lite nedför eller medvind. I klunga kan snittfarterna bli betydligt högre sägs det.

Men då kör man sällan på cykelbanan.

Lina, jag vågar inte cykla så fort på cykelbanan eftersom jag inte litar på att t ex hundar inte hoppar ut framför, utan cyklar på vägen istället till en del bilisters förtret. Varje pass är det några som kör om alldeles för nära och någon som tutar preci

Vad skönt att vi är överens 🙂

Både om att vi ska ta hänsyn och om att det finns idi*ter inom alla motionskategorier, såväl som hundägare på promenad, joggare, cyklister, rollerblades etc etc etc...

En lärare sa en gång: "det finns rötägg inom alla br

Hallå, när började vi diskutera vilka och hur man ska bete sig på cykl banan i den här tråden?
Jag ville veta om ja kunde springa 15- 20 km i veckan på asfalt, kan några svara på det så kan ni få diskutera cykelbanr igen efter det.