Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning på asfalt.
You need to log in to create posts and topics.

Några som är grymt effektiva på att mota löpare är stavgångarna. De har ju dessutom spetsiga tillhyggen och vinner varje chicken race.

Hur hanterar ni lösa hundar? Har det någonsin hänt er att hunden de facto gått till attack - eller ni kanske hinner cykla ifrån dem?

Har själv aldrig varit rädd för hundar förrän jag skaffade mig en själv, har mött sjukt många galna hundägare/konstiga h

Jag blev attackerad när jag löpte i Rocklundaspåret. Mötte ett par med två kopplade hundar. Precis som jag skulle passera dem kastade sig tantens hund mot mig så att hon rycktes omkull. Hennes man slängde sig över den hunden för att fånga den samtidigt so

Jag tror risken att bli biten är väldigt liten
9 av 10 hundar som gör utfall gör det säkert av lekfullhet och troligen kanske de på sin höjd nafsar på mig. De flesta verkar mest vilja springa med 🙂

MEN för mig är känslan att jag blir attackerad och jag

Jag brukar tänka på att hålla in händer och armar så att de inte flänger mitt framför hunden.

Måste bara fråga, är det bara motionärer som har rätt till gång och cykelbanor? Har inte "vanliga" promenerare, kompisgäng och hundägare också rätt att gå där?

Jag tycker nog att de har den rätten dom också. Även om de är ivägen för oss som vill ta oss f

Absolut Lina! När jag springer på trottoarerna så försöker jag verkligen kryssa och göra allt för att ta mig fram utan att springa på någon. Detta eftersom jag är den som rör mig i en annan fart. Problemet som jag upplever det är när gångarna går i bredd

Hördudu, Fia-Lotta, har man sagt A får man säga B vet Du väl...;) *nyfiken*

OK Sylvia, om man säger så här: När man får nog av att väja undan så låter man bli att väja undan. Då spänner man kroppen och springer på trots att det går någon i vägen......

Jag är inte stolt, är egentligen en ytterst snäll person. Jag var trött och fi

Det absolut värsta alla kategorier är ett fotbollslag typ F-94 ungefär som "tränar" på Stora Mossens IP.