Quote from Guest on 27 February 2008, 14:09Är det något som vet hur löpning påverkar risken att få benhinneinflammation?
Hade problem med benhinnorna för många år sedan och vill inte ha det igen. Sen dess har jag i möjligaste mån undvikit att springa på asfalt, men nu är jag sugen på att vara med
Är det något som vet hur löpning påverkar risken att få benhinneinflammation?
Hade problem med benhinnorna för många år sedan och vill inte ha det igen. Sen dess har jag i möjligaste mån undvikit att springa på asfalt, men nu är jag sugen på att vara med
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 14:19snarare berodde det på bristande teknik och för snabb ökning av träningsmängden
snarare berodde det på bristande teknik och för snabb ökning av träningsmängden
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 14:28Gick för två veckor sedan från grusspår till att springa Kraftprovet delat i 2 etapper asfalt/grus och backarMå,TI,TO....det har jag fått betalat dyrt för.....mitt råd öka succesivt och välj underlagen....håller på att räta upp mig nu...ska ut idag och te
Gick för två veckor sedan från grusspår till att springa Kraftprovet delat i 2 etapper asfalt/grus och backarMå,TI,TO....det har jag fått betalat dyrt för.....mitt råd öka succesivt och välj underlagen....håller på att räta upp mig nu...ska ut idag och te
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 14:35Värm upp innan du kommer på asfalt. Kör väldigt försiktig ökning i början. Oavsett hur bra det känns medan du springer så kör inte längre än planen.
Sen har jag gärna varmt om benen, med långa sockar..Jag brukar också köra följande stretching efteråt:
Värm upp innan du kommer på asfalt. Kör väldigt försiktig ökning i början. Oavsett hur bra det känns medan du springer så kör inte längre än planen.
Sen har jag gärna varmt om benen, med långa sockar..
Jag brukar också köra följande stretching efteråt:
Quote from Elias Engqvist on 27 February 2008, 15:09Jag håller med Jessica! Fotisättning med hälen framför kroppens lodlinje på hårt underlag är ett bra sätt att få ont i benhinnor (bl.a.) Försök att tassa fram! Läste om någon som hade försökt springa så ljudlöst som möjligt då h*n tränade in bättre fotisä
Jag håller med Jessica! Fotisättning med hälen framför kroppens lodlinje på hårt underlag är ett bra sätt att få ont i benhinnor (bl.a.) Försök att tassa fram! Läste om någon som hade försökt springa så ljudlöst som möjligt då h*n tränade in bättre fotisä
Quote from Lotta W on 27 February 2008, 15:32Försök springa ljudlöst på grus: där hör man tydligt när man "glider" på hälarna.
... men grus är ju förstås inte asfalt 😉
Försök springa ljudlöst på grus: där hör man tydligt när man "glider" på hälarna.
... men grus är ju förstås inte asfalt 😉
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 16:29Låter som väldigt bra råd du får....jag kom tillbaka efter en planerad runda som jag fick avbryta efter 2k...gick inte att springa längre...gjorde för ont......hänger upp dojjorna i 2 veckor nu.....får väl roa mig med cykeln istället....
Låter som väldigt bra råd du får....jag kom tillbaka efter en planerad runda som jag fick avbryta efter 2k...gick inte att springa längre...gjorde för ont......hänger upp dojjorna i 2 veckor nu.....får väl roa mig med cykeln istället....
Quote from Galderma Fritidsförening on 27 February 2008, 22:53Jag vill inte sno din tråd här Elin, men måste ändå få fråga alla kunniga människor här... Om man misstänker benhinneinflammation eller något i den stilen, vad ska man göra då? Är det total vila som gäller eller kan man fortsätta träna ändå? Vad i så fall
Jag vill inte sno din tråd här Elin, men måste ändå få fråga alla kunniga människor här... Om man misstänker benhinneinflammation eller något i den stilen, vad ska man göra då? Är det total vila som gäller eller kan man fortsätta träna ändå? Vad i så fall
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 22:57kan vara ganske många saker som hamnar under "benhinneinflamation"
sök för det
kan vara ganske många saker som hamnar under "benhinneinflamation"
sök för det
Quote from Galderma Fritidsförening on 27 February 2008, 23:10jo, det var precis min tanke... kanske smart o kolla upp det...
jo, det var precis min tanke... kanske smart o kolla upp det...