Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 23:11Alla vägar (trådar) bär till bättre fotisättning? 🙂 Men att försöka springa ljudlöst var ju ett bra tips som man förstår.
Ont i benhinnorna kan man ju få utan inflammation men det verkar ju vara värre än bara ont för dig Rebecca. Tror inte det är bra a
Alla vägar (trådar) bär till bättre fotisättning? 🙂 Men att försöka springa ljudlöst var ju ett bra tips som man förstår.
Ont i benhinnorna kan man ju få utan inflammation men det verkar ju vara värre än bara ont för dig Rebecca. Tror inte det är bra a
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 23:13"En sak kan iofs vara felaktiga skor."
förmycket dämpning
"En sak kan iofs vara felaktiga skor."
förmycket dämpning
Quote from antti5303@gmail.com on 27 February 2008, 23:14Som Jessica skriver är det många symtom som hamnar under benhinneinflammation. Stretchen som visas i tråden sträcker ut tibialis anterior (fotflexor), det tycker jag inte har med benhinneinflammation att göra. Det är däremot en utmärkt stretch för typiska
Som Jessica skriver är det många symtom som hamnar under benhinneinflammation. Stretchen som visas i tråden sträcker ut tibialis anterior (fotflexor), det tycker jag inte har med benhinneinflammation att göra. Det är däremot en utmärkt stretch för typiska
Quote from Galderma Fritidsförening on 27 February 2008, 23:16Felaktiga skor tror jag inte det är, de är utprovade och allt sånt där. Har vart så här ett bra tag nu med benen. Får kolla upp det.... nån gång i framtiden... 😉
EDIT: kom visst två inlägg medan jag skrev. Jag stretchar alltid väldigt noga. Den där st
Felaktiga skor tror jag inte det är, de är utprovade och allt sånt där. Har vart så här ett bra tag nu med benen. Får kolla upp det.... nån gång i framtiden... 😉
EDIT: kom visst två inlägg medan jag skrev. Jag stretchar alltid väldigt noga. Den där st
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 08:39OK. Tänkte bara säga att stretching inte alltid är bra. Är man en stel typ som jag som dessutom är slarvig med stretchen så är det förmodligen bra att stretcha.
Är man överrörlig så är nog stretching mindre effektivt. Känner du inget av den stretchen så
OK. Tänkte bara säga att stretching inte alltid är bra. Är man en stel typ som jag som dessutom är slarvig med stretchen så är det förmodligen bra att stretcha.
Är man överrörlig så är nog stretching mindre effektivt. Känner du inget av den stretchen så
Quote from Elias Engqvist on 28 February 2008, 08:51Jessica: Du kommenterar förslaget "felaktiga skor" med "för mycket dämpning" !
Ingen annan har (vågat) kommentera det, men är inte det lite mot strömmen sas. Brukar man inte rekommendera skor med dämpning? Vore intressant att höra mer!
/En som aldrig fråg
Jessica: Du kommenterar förslaget "felaktiga skor" med "för mycket dämpning" !
Ingen annan har (vågat) kommentera det, men är inte det lite mot strömmen sas. Brukar man inte rekommendera skor med dämpning? Vore intressant att höra mer!
/En som aldrig fråg
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 09:44Det måste vara väldigt individuellt eller så har jag helt enkelt inte anlag för dom problemen. Jag har ett par superdämpade skor som jag använder vid långpass och efter tex vårt ultrapass med 45 km asfaltlöpning hade jag inga som helst problem. Tvärt om ä
Det måste vara väldigt individuellt eller så har jag helt enkelt inte anlag för dom problemen. Jag har ett par superdämpade skor som jag använder vid långpass och efter tex vårt ultrapass med 45 km asfaltlöpning hade jag inga som helst problem. Tvärt om ä
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 11:28vi har sprungit i tusentals och åter tusentals år barfota. och helt plötsligt kan vi inte ta oss en meter utan superdämpade skor.
dämopade skor gör så att vårt naturliga dämpningssystem, fotvallvet, förlorar sin elasticitet och de det sin funktion.
när du
vi har sprungit i tusentals och åter tusentals år barfota. och helt plötsligt kan vi inte ta oss en meter utan superdämpade skor.
dämopade skor gör så att vårt naturliga dämpningssystem, fotvallvet, förlorar sin elasticitet och de det sin funktion.
när du
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 11:33Fast hur länge har vi haft asfalt och betong att springa på? En och annan berghäll och hårdtorkad lera?
Fast hur länge har vi haft asfalt och betong att springa på? En och annan berghäll och hårdtorkad lera?
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 11:35Jag fick ett våldsamt skav på hälen på ett träningspass. Det blödde och jag kunde inte springa med skorna. Befann mig över 4 km hemifrån och tänkte att det klämmer jag barfota. Mestadels var det asfalt hem, men jag försökte verkligen köra på det gräs som
Jag fick ett våldsamt skav på hälen på ett träningspass. Det blödde och jag kunde inte springa med skorna. Befann mig över 4 km hemifrån och tänkte att det klämmer jag barfota. Mestadels var det asfalt hem, men jag försökte verkligen köra på det gräs som