Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Harald: Lite åt höger...

BTH.

Hm. Jag tycker nog man får höra ibland från rutinerade löpare att när man väl börjat med tunna racers så vill man inte springa mer med annat. Så Jessica är definitivt inte ensam 🙂

Själv började jag med superdämpade skor med pronationsstöd, men har gått

Jo, visst är det dumt att i onödan göra sig beroende av nånting. Men det är ganska många som springer sönder sig i onödan också, där vettiga skor hade kunnat förhindra att det gick illa.

Det kan vara ganska farligt att kasta ur sig rekommendationer, i s

kunskap är ju också bra att ha

Jag håller med dig till 100% Lady G. Jag ögnade mest genom tråden och fastnade för att Christer tyckte diskussionen lyste med sin frånvaro. Personligen tror jag att det kan vara precis lika befogat med superdämpande och korrigerande skor och inlägg, som d

Absolut, kunskap är det absolut bästa. Och det är, till skillnad från mina skor, inte tungt att bära 🙂

I vissa fall kan ett par superdämpade skor fungera bra tills utövaren lärt in ett bra och riskfritt steg, blivit starkare och är redo att byta till m

Jag tror att vi egentligen är överens allihop, fast vi försöker säga det med olika ord 🙂

det är bara det att superdämpade skor inte alls är riskfritt. ej heller speccialuppbygda/specialsnörade/specialslipade heller.

de kan aldrig någonsin ersätta dina fötter i vare sig funktion eller den dämpning din kropp behöver.
oavsätt vad ni säger om a

Ja, jag håller med dig Jessica också, det var därför jag menade att många skador ju även uppstår även med den sortens skor.

Intressant att höra att det faktiskt inte är så vanligt med skeletala fel - man får ju ofta höra från folk att de har de ena eller