Quote from Guest on 11 November 2007, 17:08Många pratar så lyriskt om hur vackert/skönt det är att springa på vintern. Visst - så länge jag håller igång..... MEN när jag springer pass på upp mot ett par mil måste jag stanna och dricka ibland och då blir jag svinkall direkt. Stannar ni andra aldrig
Många pratar så lyriskt om hur vackert/skönt det är att springa på vintern. Visst - så länge jag håller igång..... MEN när jag springer pass på upp mot ett par mil måste jag stanna och dricka ibland och då blir jag svinkall direkt. Stannar ni andra aldrig
Quote from Galderma Fritidsförening on 11 November 2007, 17:18Jag dricker i farten 🙂 Övade in det i våras/somras när jag började springa. Hade med mig vatten på alla löpturer, även korta sådana. Bara för att få in vanan att dricka medan jag springer.
Jag dricker i farten 🙂 Övade in det i våras/somras när jag började springa. Hade med mig vatten på alla löpturer, även korta sådana. Bara för att få in vanan att dricka medan jag springer.
Quote from Funbeat user on 11 November 2007, 17:24Fryser du för att du är svettig eller för att det är kallt i förhållande till dina kläder?
När jag stannar på vintern vid t.ex. Vasaloppet så gäller det att dricka varma saker. T.ex Blåbärsdricka samt att försöka ha kläder som ej känns blöta närmast krop
Fryser du för att du är svettig eller för att det är kallt i förhållande till dina kläder?
När jag stannar på vintern vid t.ex. Vasaloppet så gäller det att dricka varma saker. T.ex Blåbärsdricka samt att försöka ha kläder som ej känns blöta närmast krop
Quote from Funbeat user on 11 November 2007, 17:25Jag blir spänd bara av vetskapen att jag kommer att börja frysa OM jag måste stanna 🙁 Sen tycker jag det är så svårt att hala fram vattenflaskorna. Kanske beror på att jag har dom under jackan..... Hmmmm, inte så smart. (H)
Jag blir spänd bara av vetskapen att jag kommer att börja frysa OM jag måste stanna 🙁 Sen tycker jag det är så svårt att hala fram vattenflaskorna. Kanske beror på att jag har dom under jackan..... Hmmmm, inte så smart. (H)
Quote from Funbeat user on 11 November 2007, 17:29Jag tror att jag fryser för att jag är svettig och svetten kallnar direkt när jag stannar. Jag svettas väldigt lätt när jag springer. Kläderna TROR jag är bra - jag gick in på Runners store och sa "klä mej för vinterlöpning" och jag kom ut med
en craft u
Jag tror att jag fryser för att jag är svettig och svetten kallnar direkt när jag stannar. Jag svettas väldigt lätt när jag springer. Kläderna TROR jag är bra - jag gick in på Runners store och sa "klä mej för vinterlöpning" och jag kom ut med
en craft u
Quote from Funbeat user on 11 November 2007, 17:38Vätskebältet närmare kroppen? Gammalt Boden-knep är ju att ha fältflaskan innanför jackan! Plus att fylla flaskorna med hett vatten, koka upp i vattenkokare och fyll på. Då borde det ju ha hunnit svalna till drickbart men fortfarande vara varm så man inte
Vätskebältet närmare kroppen? Gammalt Boden-knep är ju att ha fältflaskan innanför jackan! Plus att fylla flaskorna med hett vatten, koka upp i vattenkokare och fyll på. Då borde det ju ha hunnit svalna till drickbart men fortfarande vara varm så man inte
Quote from Funbeat user on 11 November 2007, 17:43Tack Per, varm saft var ju en bra idé! 🙂
Tack Per, varm saft var ju en bra idé! 🙂
Quote from ellen olsson on 11 November 2007, 17:58Fia-Lotta:
Jag tror att du kanske har för mycket kläder på dig. Testa att köra i bara underställströja+jacka (och tights på underkroppen förstås). Om du inte är extremt frusen så bör det kunna funka bra ner till ett par minusgrader. Det *ska* kännas kylig
Fia-Lotta:
Jag tror att du kanske har för mycket kläder på dig. Testa att köra i bara underställströja+jacka (och tights på underkroppen förstås). Om du inte är extremt frusen så bör det kunna funka bra ner till ett par minusgrader. Det *ska* kännas kylig
Quote from Funbeat user on 11 November 2007, 18:02Ja det kan vara så - underställströjan är ju väldigt varm trots att den är tunn. Jag var dyngsur av svett och när jag åkte hem på t-banan skakade jag tänder tom, så mycket frös jag eftersom jag var så våt och kall. En syn för gudarna bland alla söndagsfin
Ja det kan vara så - underställströjan är ju väldigt varm trots att den är tunn. Jag var dyngsur av svett och när jag åkte hem på t-banan skakade jag tänder tom, så mycket frös jag eftersom jag var så våt och kall. En syn för gudarna bland alla söndagsfin
Quote from j sollerman on 11 November 2007, 18:45hur länge stannar du för att dricka vatten? räcker de inte om du bara går då om du tycker det är svårt att ta fram vattnet när du springer?
hur länge stannar du för att dricka vatten? räcker de inte om du bara går då om du tycker det är svårt att ta fram vattnet när du springer?