Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning som fryslort.....
You need to log in to create posts and topics.

Jag stannar bara till kanske 30 sekunder. Men värst idag var faktiskt att det var blixthalka på några ställen, bland annat över två broar och där gick det bara inte att springa - jag fick hasa fram gåendes. Och då blev jag rejält kall.

Fast sen tänker j

Ett matrial som jag tycker fungerar bra när det är riktigt kallt och jag vet att jag även kommer bli svettig är ullfrotte.

Känns rätt så torrt trots att det inte är det. Du vet precis som ull.

Nackdel är väl priset.

Ang dryck så givetvis har jag lite h

Prisvärda underställ finns på http://www.ullmax.se/ men i de allra flesta fall så tycker jag att de är alldeles för varma.
Ull är dock ett bra material i sammanhanget eftersom det värmer även i fuktigt tillstånd.
Vill man ha något riktigt tunt i ull för a

Tack för alla råd! Jag har en liten fråga till: Hur långa "långpass" kör ni på vintern? Om vi med vinter bestämmer att det är från 0 grader och kallare. Tiden tär ju också i kylan.....

Jag kör som längst uppemot tre timmar på långpassen. Även vintertid. 🙂

Jag är en stor frysskit som hellre klär på mig för mycket än riskerar att huttra. Jag tycker det är jätteskönt med någon form av väst när jag springer i ruskväder. Antingen en tunn som värmer under vindjackan eller en vindtät utanpå.

*nyper fialotta i örat*

Ta det lugnt och sluta dilla om långpass. Du har nyligen varit skadad!! Vänta med långpassen till efter jul, åtminstone.

*nyper till en extra gång lite extra hårt*

Som någon sa, man stoppar skidtävlingar vid under -18 för då kan det vara skadligt för lungerna. Min plan är att så länge det inte är under -18 (och det är inte så sannolikt i Skåne) så ska jag springa utomhus. 3 december börjar mararthon satsningen!

Det är en kombination av torr luft och -18.
Pröva det Östdanska klimatet vid -18 och hög luftfuktighet så är det en annan situation.

Men Katarina - min fot är helt läkt nu! 😀