Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För att knyta an till frågan om de sämre resultaten har jag ytterligare en variabel jag vill foga till modellen: Trängsel. Startar man långt bak i fältet är det ofta omöjligt att komma in i det egna tempot förrän efter en eller ett par kilometer. Så var d

"Att synas offentligt" ...ja då banne mig om inte jag nog är Kungen av löpning i hela Månkarbo-trakten...hehe. Ledarna för Missionskyrkan har varit på mig flera gånger om att komma å prata i deras måndagsmöten om mina så otroliga prestationer....jag har

Jag kan nog lugnt säga att exponeringen av mitt löparintresse har ökat en hel del sedan jag brjade att springa. Det beror farmförallt på att internet inte fanns när jag påbörjade min löparkarriär. Nu så exponerar jag glatt mina resultat här på funbeat och

Leif, 16:52 !

Som gift med en biolog så är jag helt inne på att medelåldern börjar vid 35 och har inga större problem med det 😉 folk lever ungefär tills de blir 80-85 och Hälften av det ~40 +- minst5 år så ingår definitvt 35. Medelålder = mitt i livet.
& jag älskar p

Först på det yttersta så vet man när man var medelålders. Sedan var det bara en lång utförsbacke mot graven.

Lingling.
Enligt Lena M här på Funbeat så börjar medelåldern vid 85.
Jag är 73 och har ännu ej nått till den gyllne åldern, så kanske Lena har rätt. 😉

Vid 35 hamnar man ju i veteranklasserna i löpning så något händer då i alla fall.

Nja, vid 40 år hamnar man i veteranklasserna i merparten av friidrottsvärlden.

Aha,jag googlade och fick infon att det var 35 - då var det fel av mig.