Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag vidhåller mitt nja Kristina. Du kan mycket väl ha rätt för jag ser att det börjar vid 35 på mästerskapen. Men historiskt sett har det varierat mellan länder om man tycker 35 eller 40 är starten på veteranåldern.

För VM i veteranfriidrott beslutades 1977 att gränsen skulle gå vid 40 år för män, och 35 för kvinnor. År 2003 ändrades det till 35 för alla.

http://www.world-masters-athletics.org/history

Tack Lars!

Inom ayurveda delas livet in i fyra säsonger. Mellan noll och trettio år betraktas folk som barn. Efter trettio upp till sextio år är man ungdom. Först mellan sextio och nittio år räknas man ha uppnått mogen ålder och inte före nittio ses man som gammal.

10 (t+) minst.

En försynt fråga:
Jag lär ha barnasinnet kvar.
Kan jag då kunna skryta med att jag är ett barn?

Tillhör dessa vrånga som vägrar bli vuxen. :@

K-G! Det låter ju hemskt, att aldrig bli vuxen! Det vill jag vara allt som oftast men jag har nog alla mina åldrar med mig, därinne. Ibland är jag nog en envis och tjurig 3-åring och ibland en självupptagen tonåring. För att andra gånger vara en generös o

Och som vanligt måste jag gå in och dementera när K-G lägger ord i min mun som jag har aldrig har sagt eller skrivit (óch jag har forumtråden på Puls.se to prove it) - dvs jag har aldrig påstått att jag tycker att medelåldern börjar vid 85. Jag skrev den

Omogen - Senil?

Ung - Gammal?

Människa?