Quote from Guest on 9 November 2011, 11:04Hej alla!
Jag är en nybörjare på löpning som har börjat följa ett träningsschema som ska resultera i att jag ska kunna springa 30 minuter utan avbrott.
Det sista passet var 8 minuter löpning följt av 3 minuter gång x 3. Löpning har alltid varit jobbigt
Hej alla!
Jag är en nybörjare på löpning som har börjat följa ett träningsschema som ska resultera i att jag ska kunna springa 30 minuter utan avbrott.
Det sista passet var 8 minuter löpning följt av 3 minuter gång x 3. Löpning har alltid varit jobbigt
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 11:14För att förtydliga: Alla pass i det nämnda löpprogrammet har jag sprungit utomhus.
För att förtydliga: Alla pass i det nämnda löpprogrammet har jag sprungit utomhus.
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 11:48Rent generellt brukar man säga att man bör springa med en procents lutning på bandet, för att kompensera för avsaknaden av vind m.m. Det blir såklart inte identiskt ändå, men personligen upplever jag att ansträngningsgraden vid samma hastighet stämmer bät
Rent generellt brukar man säga att man bör springa med en procents lutning på bandet, för att kompensera för avsaknaden av vind m.m. Det blir såklart inte identiskt ändå, men personligen upplever jag att ansträngningsgraden vid samma hastighet stämmer bät
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 12:06Jag är jäkligt snabb på bandet och väntar otåligt på att det skall bli en respekterad tävlingsgren.
Jag är jäkligt snabb på bandet och väntar otåligt på att det skall bli en respekterad tävlingsgren.
Quote from Elias Engqvist on 9 November 2011, 13:07Anna: Jag tror att mycket sitter i huvudet. Du tycker det går lättare på löpbandet kanske för att du springer långsammare där eller för att du har mer kontroll på omgivningen?
Som sagt, kör på på löpbandet variera lutning och fart, längd så kommer du at
Anna: Jag tror att mycket sitter i huvudet. Du tycker det går lättare på löpbandet kanske för att du springer långsammare där eller för att du har mer kontroll på omgivningen?
Som sagt, kör på på löpbandet variera lutning och fart, längd så kommer du at
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 13:19Min erfarenhet är att löpbandet är lättare för att man där inte "går ut för hårt", tycker själv att det är ganska lätt att sträcka ut lite för mycket när man börjar springa för att det är skönt men man har i längden inte flåset för det. Sen tror jag som d
Min erfarenhet är att löpbandet är lättare för att man där inte "går ut för hårt", tycker själv att det är ganska lätt att sträcka ut lite för mycket när man börjar springa för att det är skönt men man har i längden inte flåset för det. Sen tror jag som d
Quote from Jonny Persson on 9 November 2011, 14:34Det är bättre att du kör på löpbandet än inte alls men det är jättesvårt att kompensera för alla smårörelser du får göra ute. Underlaget ute är sällan helt plant på samma sätt som på ett löpband och jag skulle definitivt förlägga något av löppassen under
Det är bättre att du kör på löpbandet än inte alls men det är jättesvårt att kompensera för alla smårörelser du får göra ute. Underlaget ute är sällan helt plant på samma sätt som på ett löpband och jag skulle definitivt förlägga något av löppassen under
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 14:38>Det börjar bli kallt, mörkt och trist ute nu
Du får det att låta som nåt dåligt 🙂
>Det börjar bli kallt, mörkt och trist ute nu
Du får det att låta som nåt dåligt 🙂
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 14:57Jag tror inte på att springa med konstant lutning på löpbandet. Det blir som att springa i ett konstant uppförslut och det tror inte jag är bra i långa "löpet". (Nu var jag vitsig va?) 🙂
All träning är bättre än ingen träning så jag tycker löpband är h
Jag tror inte på att springa med konstant lutning på löpbandet. Det blir som att springa i ett konstant uppförslut och det tror inte jag är bra i långa "löpet". (Nu var jag vitsig va?) 🙂
All träning är bättre än ingen träning så jag tycker löpband är h
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 08:17Jag själv har fått ont i vristerna när jag springer med 1% lutning konstant på löpband - antar att det blir för enformigt.
Mitt råd är att försöka springa så många pass som möjligt ute och bara använda löpbandet till de riktiga skitdagarna då hela kroppen
Jag själv har fått ont i vristerna när jag springer med 1% lutning konstant på löpband - antar att det blir för enformigt.
Mitt råd är att försöka springa så många pass som möjligt ute och bara använda löpbandet till de riktiga skitdagarna då hela kroppen