Quote from Guest on 9 March 2008, 14:41Hur svårt kan det vara egentligen att jogga/springa??!!!
Jag kan spinna 75 min utan problem med en puls på 75-85%, jag kan stavgå i RASKT tempo 90 min och kör även lite boxing och body combat. Men att springa är bara SÅ jobbigt och verkar vara helt omöjl
Hur svårt kan det vara egentligen att jogga/springa??!!!
Jag kan spinna 75 min utan problem med en puls på 75-85%, jag kan stavgå i RASKT tempo 90 min och kör även lite boxing och body combat. Men att springa är bara SÅ jobbigt och verkar vara helt omöjl
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 14:51Det låter lite som att det är psykiska faktorer som påverkar mest.. Tycker man det är tråkigt så känner man av tröttheten betydligt mer både i huvudet och i kroppen.
Så kanske kan inställningen till löpning bli bättre, hitta en sträcka med fin natur, lite
Det låter lite som att det är psykiska faktorer som påverkar mest.. Tycker man det är tråkigt så känner man av tröttheten betydligt mer både i huvudet och i kroppen.
Så kanske kan inställningen till löpning bli bättre, hitta en sträcka med fin natur, lite
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 14:52Låter som en beskrivning av mig nästan ju!
Jag har tagit ett 10-veckors program jag hittade här på FB och gett mig f-n på att det ska gå. Det funkade för två år sen så då måste det ju funka nu med :D.
Låter som en beskrivning av mig nästan ju!
Jag har tagit ett 10-veckors program jag hittade här på FB och gett mig f-n på att det ska gå. Det funkade för två år sen så då måste det ju funka nu med :D.
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 15:29Jag kämpar vidare tack vare att det är så skönt efteråt och tänka sig, det blir lättare med tiden. Så numera så peppar det mig, visst det är jobbigt nu, men tänk vad lätt det här kommer att vara om några veckor. 🙂
Jag kämpar vidare tack vare att det är så skönt efteråt och tänka sig, det blir lättare med tiden. Så numera så peppar det mig, visst det är jobbigt nu, men tänk vad lätt det här kommer att vara om några veckor. 🙂
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 16:40Spinning och löpning aktiverar inte samma muskler. I löpningen belastas fler muskler och kroppen får ta stötar och dunsar som inte finns i spinningen.
Om man tänker på kondition som central kondition och perfier kondition kan spinning påverka den centra
Spinning och löpning aktiverar inte samma muskler. I löpningen belastas fler muskler och kroppen får ta stötar och dunsar som inte finns i spinningen.
Om man tänker på kondition som central kondition och perfier kondition kan spinning påverka den centra
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 17:05Jag känner också igen mig i din beskrivning, Sweetie!
Jag löste det genom att köra lågpulsträning i 12 veckor, där all min träning skulle vara kring 148-150 slag/minut. Det är inte jobbigt att jogga i det tempot man tvingas till om man ska hålla den pulse
Jag känner också igen mig i din beskrivning, Sweetie!
Jag löste det genom att köra lågpulsträning i 12 veckor, där all min träning skulle vara kring 148-150 slag/minut. Det är inte jobbigt att jogga i det tempot man tvingas till om man ska hålla den pulse
Quote from Jan Lundquist on 9 March 2008, 18:04Mäh.. svarade inte jag dig nyss? Var det i en annan tråd eller?
Mäh.. svarade inte jag dig nyss? Var det i en annan tråd eller?
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 18:36Håller med övriga.
Försök springa i skogen vilket är lättare och mer inspirerande än att jämt springa på asfalt. Jag saknar den möjligheten nära huset och jag orkar inte köra iväg för att springa..
Det där med musik funkar inte för mig, jag använder tiden
Håller med övriga.
Försök springa i skogen vilket är lättare och mer inspirerande än att jämt springa på asfalt. Jag saknar den möjligheten nära huset och jag orkar inte köra iväg för att springa..
Det där med musik funkar inte för mig, jag använder tiden
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 18:48Om du har tillgång till löpband så testa det, det tycker jag är otroligt mkt roligare än att springa ute. Där kan du följa distans, tid etc och på de allra flesta kan man även ändra lutning. Superhärligt. Och musik i öronen gör allt så mycket enklare 😉
Om du har tillgång till löpband så testa det, det tycker jag är otroligt mkt roligare än att springa ute. Där kan du följa distans, tid etc och på de allra flesta kan man även ändra lutning. Superhärligt. Och musik i öronen gör allt så mycket enklare 😉
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 19:26Jag tycker tiden släpar fram på löpbandet. Jag trivs med att rita en runda här på funbeat och då få avstånd till vissa punkter och sen ge sig ut och springa.
/Jonas
Jag tycker tiden släpar fram på löpbandet. Jag trivs med att rita en runda här på funbeat och då få avstånd till vissa punkter och sen ge sig ut och springa.
/Jonas