Quote from Annika Bidner on 10 March 2008, 08:28Tack för alla tips o råd!
Efter att ha läst era svar så är jag beredd att hålla med om att jag säkert tar ut mig för hårt i början av löpningen. Jag har ju faktiskt pulsklocka så jag ska prova att springa med den igen,
Har fått tips om Maffetone-metod
Tack för alla tips o råd!
Efter att ha läst era svar så är jag beredd att hålla med om att jag säkert tar ut mig för hårt i början av löpningen. Jag har ju faktiskt pulsklocka så jag ska prova att springa med den igen,
Har fått tips om Maffetone-metod
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 09:16Inte behöver du träna enbart löpning. Jag tror att du skulle bli less på det. Spinningpassen förbättrar som sagt din centrala kapacitet. Problemet tycker jag att musklerna blir väldigt ovana stötarna som man får när man springer.
Men du kan ju inte forts
Inte behöver du träna enbart löpning. Jag tror att du skulle bli less på det. Spinningpassen förbättrar som sagt din centrala kapacitet. Problemet tycker jag att musklerna blir väldigt ovana stötarna som man får när man springer.
Men du kan ju inte forts
Quote from Lotta W on 10 March 2008, 09:21Enbart löpning? Jag tycker inte att min löpning lider av att jag tränar annat också. T o m Musse rekommenderar t ex cykling som komplement.
Enbart löpning? Jag tycker inte att min löpning lider av att jag tränar annat också. T o m Musse rekommenderar t ex cykling som komplement.
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 09:23Det är bara för att cykel är så bra träning!
Det är bara för att cykel är så bra träning!
Quote from Lotta W on 10 March 2008, 10:00Att cykla är kul!
Att cykla är kul!
Quote from Galderma Fritidsförening on 10 March 2008, 12:26enbart löpning - jo tjena... 😛 Det funkar alldelles utmärkt att göra flera saker samtidigt. Jag kör t.ex. dans, gym, simning och ibland lite annat. Har även ridit i många år. Det funkar helt okej tycker jag, alltid bra med lite variation. 🙂
enbart löpning - jo tjena... 😛 Det funkar alldelles utmärkt att göra flera saker samtidigt. Jag kör t.ex. dans, gym, simning och ibland lite annat. Har även ridit i många år. Det funkar helt okej tycker jag, alltid bra med lite variation. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 12:42Jag kör löpning 3 ggr i veckan och dansar 2 men tanken är att jag när jag kommit upp i mitt mål skall kunna springa lite mindre och variera mer. Men har man ett mål så skall man nog satsa lite, annars så når man det inte.
Jag kör löpning 3 ggr i veckan och dansar 2 men tanken är att jag när jag kommit upp i mitt mål skall kunna springa lite mindre och variera mer. Men har man ett mål så skall man nog satsa lite, annars så når man det inte.
Quote from Linnea Persson on 10 March 2008, 13:10Att det är sämre att blanda handlar väl enbart om målet. Ju bättre man vill bli på en sport ju mer bör man ju fokusera på just den sporten/grenen. Men för de allra flesta går det väl alldeles utmärkt att blanda, om inte annat brukar det ju göra underverk
Att det är sämre att blanda handlar väl enbart om målet. Ju bättre man vill bli på en sport ju mer bör man ju fokusera på just den sporten/grenen. Men för de allra flesta går det väl alldeles utmärkt att blanda, om inte annat brukar det ju göra underverk
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 22:37Med risk för att upprepa vad andra redan sagt... Det är klart att man kan tillgodogöra sig alternativ träning även om man vill bli bättre på löpning. Däremot kan jag tänka mig att det mentalt kan vara tungt att komma igång med löpningen om man tränar myck
Med risk för att upprepa vad andra redan sagt... Det är klart att man kan tillgodogöra sig alternativ träning även om man vill bli bättre på löpning. Däremot kan jag tänka mig att det mentalt kan vara tungt att komma igång med löpningen om man tränar myck
Quote from Annika Bidner on 11 March 2008, 07:55Jag är på G! Målet är att i juli orka springa 6 km kuperad terräng under 39 min.
Delmål får bli Vårruset 5 km i maj som inte är speciellt kuperat. Jag gav mig ut igår för att testa HUR mycket jag orkade springa och hade IFORM:s löparprogram i bakhuvudet.
Jag är på G! Målet är att i juli orka springa 6 km kuperad terräng under 39 min.
Delmål får bli Vårruset 5 km i maj som inte är speciellt kuperat. Jag gav mig ut igår för att testa HUR mycket jag orkade springa och hade IFORM:s löparprogram i bakhuvudet.