Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning vs spinning HJÄLP!
You need to log in to create posts and topics.

Tack för alla tips o råd!

Efter att ha läst era svar så är jag beredd att hålla med om att jag säkert tar ut mig för hårt i början av löpningen. Jag har ju faktiskt pulsklocka så jag ska prova att springa med den igen,

Har fått tips om Maffetone-metod

Inte behöver du träna enbart löpning. Jag tror att du skulle bli less på det. Spinningpassen förbättrar som sagt din centrala kapacitet. Problemet tycker jag att musklerna blir väldigt ovana stötarna som man får när man springer.

Men du kan ju inte forts

Enbart löpning? Jag tycker inte att min löpning lider av att jag tränar annat också. T o m Musse rekommenderar t ex cykling som komplement.

Det är bara för att cykel är så bra träning!

Att cykla är kul!

enbart löpning - jo tjena... 😛 Det funkar alldelles utmärkt att göra flera saker samtidigt. Jag kör t.ex. dans, gym, simning och ibland lite annat. Har även ridit i många år. Det funkar helt okej tycker jag, alltid bra med lite variation. 🙂

Jag kör löpning 3 ggr i veckan och dansar 2 men tanken är att jag när jag kommit upp i mitt mål skall kunna springa lite mindre och variera mer. Men har man ett mål så skall man nog satsa lite, annars så når man det inte.

Att det är sämre att blanda handlar väl enbart om målet. Ju bättre man vill bli på en sport ju mer bör man ju fokusera på just den sporten/grenen. Men för de allra flesta går det väl alldeles utmärkt att blanda, om inte annat brukar det ju göra underverk

Med risk för att upprepa vad andra redan sagt... Det är klart att man kan tillgodogöra sig alternativ träning även om man vill bli bättre på löpning. Däremot kan jag tänka mig att det mentalt kan vara tungt att komma igång med löpningen om man tränar myck

Jag är på G! Målet är att i juli orka springa 6 km kuperad terräng under 39 min.

Delmål får bli Vårruset 5 km i maj som inte är speciellt kuperat. Jag gav mig ut igår för att testa HUR mycket jag orkade springa och hade IFORM:s löparprogram i bakhuvudet.