Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning vs spinning HJÄLP!
You need to log in to create posts and topics.

Spinning är en rätt lömsk träningsform, eftersom den är så individuell i belastningen. Man har inga exakta siffror som man ställer in motståndet efter, utan det är en steglös inställning utan motståndsskala. Det gör att man kan träna på en belastning som

Det finns väl ingen anledning till att enbart träna löpning, utan variation är ju bara bra. Om inte annat så blir det mentalt lättare att få pyssla med mer än en sak.
Anledningen till att enbart koncentrera sig på löpträning kan väl vara att om man tränar

Här är den andra tråden i samma ämne: http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=177407

Jag kan springa en halvmara med medelpuls 160 och tjejmilen med medelpuls 170, men sätt mig på en spinningcykel i ett 45-min pass med medelpuls 160 och maxpuls 170 och jag är närmre döden (#)
Hur kommer detta sig ?

Den mentala biten av att sitta inomhus i dälig ventilation och ingen natur att se.

Bättre förslag 🙂

Det finns väl flera skäl. Du är vanare att springa och antagligen kör spinning då och då. Din s.k. lokala kapacitet är bra för att springa. Tycker du borde få mjölksyra ganska lätt när du cyklar också. Det brukar jag få numera när jag inte kör så mycket c

Nej, det beror på typ av belastning och avkylning.

Det lilla jag sett av spinning har innehållit cykling med hög belastning och låg tramptakt. Det tar snabbt död på musklernas kolhydrater och man blir fort trött.
Kombinerat med den bristfälliga avkylning

Hej.

Jag håller med Rasmus och David och samtidigt inte avseende den mentala delen.
Jag ser helt klar hellre att jag sitter tre-fyra timmar ute på en cykel, än en timme inne på en trainer. Men det finns ett men när det gäller spinning. Av någon outgrundl

>Det lilla jag sett av spinning har innehållit cykling med hög belastning och låg tramptakt.

Senast i måndags körde vi ett pass som inte alls passar in på den beskrivningen.
Ett BRA spinningpass innehåller en blandning av olika tramp, högt/lågt tempo o