Quote from Guest on 3 March 2011, 19:19Nu när det blir lite isfriare i naturen, funderar jag på att löppendla till jobbet. Det skulle vara intressant att höra om hur man kan lösa logistiken på olika sätt, om ni springer bägge vägarna och så vidare.
Det är ung 30 km enkel väg, så det lär inte
Nu när det blir lite isfriare i naturen, funderar jag på att löppendla till jobbet. Det skulle vara intressant att höra om hur man kan lösa logistiken på olika sätt, om ni springer bägge vägarna och så vidare.
Det är ung 30 km enkel väg, så det lär inte
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 19:29Jag har bara 5,7 km till jobbet så när jag löppendlar blir det båda vägarna. Då har jag handduk, skor och delar av ett ombyte på jobbet och så springer jag med min 20-liters löparryggsäck innehållande lite kläder, plånbok och telefon, necessär och matlådo
Jag har bara 5,7 km till jobbet så när jag löppendlar blir det båda vägarna. Då har jag handduk, skor och delar av ett ombyte på jobbet och så springer jag med min 20-liters löparryggsäck innehållande lite kläder, plånbok och telefon, necessär och matlådo
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 19:30Hur mycket väger din fullpackade säck, och tycker du den stör?
Hur mycket väger din fullpackade säck, och tycker du den stör?
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 19:35Jag har aldrig vägt den men jag skulle tippa på ca 4 kg. Det är en Osprey Manta 25 så den är nog lite större än 20 l, kanske 22, men den är så slimmad så den känns inte så stor på ryggen. Jag tycker den sitter väldigt bekvämt. Man känner ju att den finns
Jag har aldrig vägt den men jag skulle tippa på ca 4 kg. Det är en Osprey Manta 25 så den är nog lite större än 20 l, kanske 22, men den är så slimmad så den känns inte så stor på ryggen. Jag tycker den sitter väldigt bekvämt. Man känner ju att den finns
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 19:38Snorkfröken (Sofie Kulp-Tååg) hade en serie inlägg på sin blogg i september 2009 som handlade just om transportlöping. Där myntades också ordet "snorkka" för sagda aktivitet 🙂
Börja här
http://snorkfrokens.blogspot.com/2009/09/transportlopning-4-4.html
Snorkfröken (Sofie Kulp-Tååg) hade en serie inlägg på sin blogg i september 2009 som handlade just om transportlöping. Där myntades också ordet "snorkka" för sagda aktivitet 🙂
Börja här
http://snorkfrokens.blogspot.com/2009/09/transportlopning-4-4.html
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 19:41När jag har sprungit till jobbet, har jag tagit vardagskläderna till jobbet dagen innan. Lämnar plånbok hemma och tar bara med det jag behöver (som SL-kort för hemresan, någon sedel för oförutsedda utgifter, samt passerkort).
När jag har sprungit till jobbet, har jag tagit vardagskläderna till jobbet dagen innan. Lämnar plånbok hemma och tar bara med det jag behöver (som SL-kort för hemresan, någon sedel för oförutsedda utgifter, samt passerkort).
Quote from Elias Engqvist on 3 March 2011, 19:45En känd svensk löperska brukar/brukade åka till jobbet på måndagar och då ha 4 dagars ombyte med sig och sen springa fram och tillbaka tis-fre...
också ett sätt!
En känd svensk löperska brukar/brukade åka till jobbet på måndagar och då ha 4 dagars ombyte med sig och sen springa fram och tillbaka tis-fre...
också ett sätt!
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 19:47Alla dagar? Tufft om man inte får fritt ett par dagar i veckan.
Alla dagar? Tufft om man inte får fritt ett par dagar i veckan.
Quote from Elias Engqvist on 3 March 2011, 19:48Beror ju på hur långt o fort man springer!
Beror ju på hur långt o fort man springer!
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 19:50Har bara sprungit hem från jobbet. Det är 17 km om jag tar kortaste vägen, men jag har terrängalternativ på 18-20 km också För mig är det ett ganska lagom långpass. Har med mig busskort, nödpengar, nycklar och en perfektaflaska med vatten. Bussen finns
Har bara sprungit hem från jobbet. Det är 17 km om jag tar kortaste vägen, men jag har terrängalternativ på 18-20 km också För mig är det ett ganska lagom långpass. Har med mig busskort, nödpengar, nycklar och en perfektaflaska med vatten. Bussen finns