Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpskoning
You need to log in to create posts and topics.

Aj, aj David.
Den var inte snäll.

Ledsen David.
Jag är s.k. världsmedborgare.

Men det är just där ökningen har skett inom lärarskrået de senaste 30 åren.

Bjarne: tyvärr är inte mina barn överbegåvade så det där var ett fult påhopp från din sida.

Som jag har skrivit fick han och den andre eleven inte göra något, inte ens göra sina läxor i andra ämnen. Detta pågick i tre veckor innan vi föräldrar fick reda

Här var det visst lite sandlåda... Jag (och säkert fler med mig) blev hindrade från att räkna när jag började skolan för att alla skulle komma ikapp för att vara på samma nivå. Man blev rätt less... Det är ju inte direkt så man stimulerar elever. (Vi fick

OK, ledsen att du tog illa upp.
Men jag undrar vad dina barn skulle göra?
Inget? Stirra ut i tomma intet?
Eller fick dom inte titta?

Jag menar att man är överbegåvad om man alltid ligger före och andra elever/lärare "bromsar". Ledsen om du tog illa upp

*ironi* Så fungerar det ju inte i skolan vet du väl, elever hålls ju inte tillbaka i Den Svenska Skolan */ironi*

Jag blir lite ledsen när jag hör att skolan inte ändrat sig ett dugg sen jag gick i skolan.

Tacka fan för att ungarna blir skoltrötta innan

Man kanske ska dela in eleverna i grupper typ:
6 min fart
5 min fart
4 min fart
så får eleverna välja själv 🙂

Annars så får ju de snabba eleverna vänta på de långsamma, ev, hjälpa till o putta på.

Annica.

För mig är skolan väldigt mycket annorlunda jämfört med på min tid.

Positivt:
Det är fantastiskt bra att elever kan välja och vraka.

Negativt:
På tok för många avhopp från vald linje.

Jag kan nog få till ett 20-tal +/-.

Bjarne.

På min tid hjälpte de äldre/bättre de yngre/sämre.
Inte bara inom ämnet idrott.

I idrottsföreningar idag är nog inställningen densamma.

Skolan är bättre på det här nu. Åtminstone vissa skolor. På mitt jobb har elever med fallenhet för ett ämne möjlighet till specialundervisning, i den mån det är möjligt. Och de flesta lärare verkar låta elever räkna vidare eller ger dem stimulerande extra