Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 14:27Aj, aj David.
Den var inte snäll.Ledsen David.
Jag är s.k. världsmedborgare.
Aj, aj David.
Den var inte snäll.
Ledsen David.
Jag är s.k. världsmedborgare.
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 14:34Men det är just där ökningen har skett inom lärarskrået de senaste 30 åren.
Men det är just där ökningen har skett inom lärarskrået de senaste 30 åren.
Quote from Funbeat user on 11 July 2010, 11:16Bjarne: tyvärr är inte mina barn överbegåvade så det där var ett fult påhopp från din sida.
Som jag har skrivit fick han och den andre eleven inte göra något, inte ens göra sina läxor i andra ämnen. Detta pågick i tre veckor innan vi föräldrar fick reda
Bjarne: tyvärr är inte mina barn överbegåvade så det där var ett fult påhopp från din sida.
Som jag har skrivit fick han och den andre eleven inte göra något, inte ens göra sina läxor i andra ämnen. Detta pågick i tre veckor innan vi föräldrar fick reda
Quote from Funbeat user on 11 July 2010, 12:21Här var det visst lite sandlåda... Jag (och säkert fler med mig) blev hindrade från att räkna när jag började skolan för att alla skulle komma ikapp för att vara på samma nivå. Man blev rätt less... Det är ju inte direkt så man stimulerar elever. (Vi fick
Här var det visst lite sandlåda... Jag (och säkert fler med mig) blev hindrade från att räkna när jag började skolan för att alla skulle komma ikapp för att vara på samma nivå. Man blev rätt less... Det är ju inte direkt så man stimulerar elever. (Vi fick
Quote from Funbeat user on 11 July 2010, 12:23OK, ledsen att du tog illa upp.
Men jag undrar vad dina barn skulle göra?
Inget? Stirra ut i tomma intet?
Eller fick dom inte titta?Jag menar att man är överbegåvad om man alltid ligger före och andra elever/lärare "bromsar". Ledsen om du tog illa upp
OK, ledsen att du tog illa upp.
Men jag undrar vad dina barn skulle göra?
Inget? Stirra ut i tomma intet?
Eller fick dom inte titta?
Jag menar att man är överbegåvad om man alltid ligger före och andra elever/lärare "bromsar". Ledsen om du tog illa upp
Quote from Funbeat user on 11 July 2010, 12:26*ironi* Så fungerar det ju inte i skolan vet du väl, elever hålls ju inte tillbaka i Den Svenska Skolan */ironi*
Jag blir lite ledsen när jag hör att skolan inte ändrat sig ett dugg sen jag gick i skolan.
Tacka fan för att ungarna blir skoltrötta innan
*ironi* Så fungerar det ju inte i skolan vet du väl, elever hålls ju inte tillbaka i Den Svenska Skolan */ironi*
Jag blir lite ledsen när jag hör att skolan inte ändrat sig ett dugg sen jag gick i skolan.
Tacka fan för att ungarna blir skoltrötta innan
Quote from Funbeat user on 11 July 2010, 12:30Man kanske ska dela in eleverna i grupper typ:
6 min fart
5 min fart
4 min fart
så får eleverna välja själv 🙂Annars så får ju de snabba eleverna vänta på de långsamma, ev, hjälpa till o putta på.
Man kanske ska dela in eleverna i grupper typ:
6 min fart
5 min fart
4 min fart
så får eleverna välja själv 🙂
Annars så får ju de snabba eleverna vänta på de långsamma, ev, hjälpa till o putta på.
Quote from Funbeat user on 11 July 2010, 12:41Annica.
För mig är skolan väldigt mycket annorlunda jämfört med på min tid.
Positivt:
Det är fantastiskt bra att elever kan välja och vraka.Negativt:
På tok för många avhopp från vald linje.Jag kan nog få till ett 20-tal +/-.
Annica.
För mig är skolan väldigt mycket annorlunda jämfört med på min tid.
Positivt:
Det är fantastiskt bra att elever kan välja och vraka.
Negativt:
På tok för många avhopp från vald linje.
Jag kan nog få till ett 20-tal +/-.
Quote from Funbeat user on 11 July 2010, 12:43Bjarne.
På min tid hjälpte de äldre/bättre de yngre/sämre.
Inte bara inom ämnet idrott.I idrottsföreningar idag är nog inställningen densamma.
Bjarne.
På min tid hjälpte de äldre/bättre de yngre/sämre.
Inte bara inom ämnet idrott.
I idrottsföreningar idag är nog inställningen densamma.
Quote from Funbeat user on 11 July 2010, 12:48Skolan är bättre på det här nu. Åtminstone vissa skolor. På mitt jobb har elever med fallenhet för ett ämne möjlighet till specialundervisning, i den mån det är möjligt. Och de flesta lärare verkar låta elever räkna vidare eller ger dem stimulerande extra
Skolan är bättre på det här nu. Åtminstone vissa skolor. På mitt jobb har elever med fallenhet för ett ämne möjlighet till specialundervisning, i den mån det är möjligt. Och de flesta lärare verkar låta elever räkna vidare eller ger dem stimulerande extra