Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 13:05Som jag skrev tidigare så tycker jag det är helt OK att barn som ligger före hjälper sina kamrater. Det är både lärorikt och utvecklande och det ser jag inget fel i. Det är inte att bromsa barnen.
Som jag skrev tidigare så tycker jag det är helt OK att barn som ligger före hjälper sina kamrater. Det är både lärorikt och utvecklande och det ser jag inget fel i. Det är inte att bromsa barnen.
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 23:01Krister: Vad tyckte läraren att dina överbegåvade barn skulle göra under lektionen? Inget? Låter konstigt. Fick dom inte ens gå ut o leka?
Krister: Vad tyckte läraren att dina överbegåvade barn skulle göra under lektionen? Inget? Låter konstigt. Fick dom inte ens gå ut o leka?
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 07:02När jag gick i skolan gick det 3 lärare på 100 elever.
Idag är det kris med 7 lärare på samma antal?Gick i folkskola + läroverk + internat + Chalmers + Universitet.
Vad gäller de 3 första så var det helt OK att
1. Läsa vidare. Jag var 2 år före i matem
När jag gick i skolan gick det 3 lärare på 100 elever.
Idag är det kris med 7 lärare på samma antal?
Gick i folkskola + läroverk + internat + Chalmers + Universitet.
Vad gäller de 3 första så var det helt OK att
1. Läsa vidare. Jag var 2 år före i matem
Quote from Elias Engqvist on 10 July 2010, 08:18Jag låg så mycket före i småskolan att jag fick flytta upp en klass. Efter ett par tre veckor fick jag flytta tillbaka igen. Orsak: för dålig handstil. Detta var i mitten på 50-talet. Dåtidens prioriteringar. Allt var inte bättre förr!
Jag låg så mycket före i småskolan att jag fick flytta upp en klass. Efter ett par tre veckor fick jag flytta tillbaka igen. Orsak: för dålig handstil. Detta var i mitten på 50-talet. Dåtidens prioriteringar. Allt var inte bättre förr!
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 08:30Det förklarar en del.
Det förklarar en del.
Quote from Elias Engqvist on 10 July 2010, 09:05Som tex?
Som tex?
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 09:56christer.
Efter en termin i 1:an ville de ha mig att börja om.
Jag var den ende i klassen som ej kunde läsa.
Min mor grät krokodiltårar inför rektorn, vars fru jag hade som lärarinna.
Så jag fick gå kvar.Vi utvecklas ju inte lugnt och stilla utan lite h
christer.
Efter en termin i 1:an ville de ha mig att börja om.
Jag var den ende i klassen som ej kunde läsa.
Min mor grät krokodiltårar inför rektorn, vars fru jag hade som lärarinna.
Så jag fick gå kvar.
Vi utvecklas ju inte lugnt och stilla utan lite h
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 11:15K-G. Du har en massa erfarenhet, men ganska lite av dagens skolverksamhet, verkar det som. Det resurser som du nämner finns inte i skolan idag. 7 lärare på 100 elever?
Men dessa siffror saknar ändå relevans eftersom man inte kan jämföra vårt samhälle ida
K-G. Du har en massa erfarenhet, men ganska lite av dagens skolverksamhet, verkar det som. Det resurser som du nämner finns inte i skolan idag. 7 lärare på 100 elever?
Men dessa siffror saknar ändå relevans eftersom man inte kan jämföra vårt samhälle ida
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 14:10Håkan.
Håller med dig till 100%.
Å andra sidan vet du tydligen väldigt lite om hur det var förr.7 lärare på 100 elever.
Då har jag inte räknat in de nya:
kuratorer,
psykologer,
rektorsmedhjälpare,
+ tror jag ännu fler.Resurserna i dag är enorma.
Det ä
Håkan.
Håller med dig till 100%.
Å andra sidan vet du tydligen väldigt lite om hur det var förr.
7 lärare på 100 elever.
Då har jag inte räknat in de nya:
kuratorer,
psykologer,
rektorsmedhjälpare,
+ tror jag ännu fler.
Resurserna i dag är enorma.
Det ä
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 14:19Hur många är hemspråkslärare av de sju?
Hur många är hemspråkslärare av de sju?