Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpskoning
You need to log in to create posts and topics.

Henrik, men det är ju exakt så det *inte* fungerar idag. Åtminstone inte i de skolor jag varit i kontakt med, och tydligen inte i Kristers skolor heller om jag tolkade honom rätt.

Jag har ju sommarlov nu, så jag tänkte eg inte blanda mig i skoldebatten... Tyvärr så kan jag inte hålla mig borta längre så jag inleder med en medvetet provocerande fråga. (Om ni orkar läsa allt så kommer ni förstå varför).

Har någon av er har erfarenhe

Med bromsa menar jag att mina barn har blivit förbjudna att räkna på mattelektionerna. I det värsta fallet fick han inte heller läsa några andra ämnen eller göra läxor. Efter tre veckor var han så störande att vi föräldrar blev kallade till skolan för att

Kan inte låta bli att berätta om den här härliga stunden i år 7:

Jag har räknat klart kapitlet och ägnar mig åt att hjälpa mina kamrater. Det är då följande konversation utspelar sig:

- Ejkej, sitt på din plats
- Ja men jag försöker bara hjälpa, jag har

Krister, inte för att vara sån, men det känns som det fattas lite i den historien. Vems sida av storyn är det?

Henrik: Du behöver inte tro mig men sanningen är att min son och en annan kille blev förbjudna att räkna av läraren eftersom de låg för långt fram.

De föreslog då att de skulle få göra andra ämnen som de hade läxor i under mattelektionerna men fick inte

Så, problem löst?

Henrik, ta det inte som ett angrepp på lärarna. Det är skolsystemet i sig som inte är så bra som man kan önska sig.

Jag vill fundera mer på det du skrev om att ta problematiken ett steg längre och ta upp frågan politiskt. Jag är inte helt säker på att de

Frågan har nog inte tagit den utveckling som Albert tänkte sig från början, men visst är det intressant.

Vill bara inflika att jag, nu som förälder, plötsligt börjar förstå saker bättre när jag hjälper mina barn. Det händer ibland att man måste tänka til

Vad som är socialt acceptabelt är det ju vi själva som bestämmer.