Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpskoning
You need to log in to create posts and topics.

Krister, då har du haft tur med lärare och/eller skola för det är inte den erfarenheten jag gjort.

Det jag minns tydligt som om det vore igår från skolidrotten var när alla skulle springa elljusspåret. De snabbaste eleverna drog iväg och skulle hålla te

Krister, nej jag menade att gruppen elever skiter i om Lotta blivit 200% bättre om hon fortfarande är långsammast.

Om prestation påverkar betyget vet jag inte, vilket var det jag frågade också. Betyget var mer en fundering jag kom på att jag inte visste

Jag lärde mig cykla när jag var 4, simmade och åkte längdskidor när jag var 5, åkte skridskor som 6-åring, och var grym på badminton för min ålder.

Sen började man i skolan och drabbades av skolidrott. Och på något sätt lyckades jag börja hata allt vad

ejkej.

Lite tvärsom för mig.
Idrott var något jag vägrade, tills jag hamnade på en skola,
där idrott ansågs positivt.

Det tog ett år men sedan 14 års ålder har jag älskat idrott.

På skolan jag gick var det allt mellan himmel och jord.
På de nästan 60 s

Annica: jag var dålig i språk. Var väldigt genant att behöva försöka svara på engelska eller tyska när jag pratade som en kratta. Varje lektion var en pina. Så det som du har emot idrotten gäller faktiskt alla ämnen för olika elever.

Det skulle inte gå o

Sylvia skrev: "Jag tycker precis som Du. Skolans idrott ska inte ens fokusera på att elever ska bli bättre i någon idrott. De ska uppmuntra elever till rörelse. Väcka deras intresse för olika idrotter, och peppa dem som inte ännu har upptäckt glädjen och

Fast det är ju väldigt konstigt att jag efter skolan upptäcker att jag har väldigt bra balanssinne, är smidig och stark och jag kan springa långt i min egen takt... När jag får klura på saker på mitt eget vis kan jag både ledklättra och topprepsklättra, j

Skolan är nog tyvärr lika stelbent som den alltid har varit och försöker stöpa ungarna i samma form. De svaga läggs det ner en massa arbete på för att få dem att klara ett G medans de duktiga bromsas för att det är så jobbigt med elever på olika nivåer.

Det är minst lika irriterande att duktiga elever bromsas, de borde ju få extra uppmuntran - vem vet hur bra de kan bli med rätt peppning i rätt tid?

Vadå bromsas? Det finns en skolplan, har du lärt dig allt du ska lära dig har du inte bromsats ett skit. Jag var hyggligt duktig i vissa ämnen, och när jag då låg långt före fick jag hjälpa elever som låg lite efter istället. Det gav oerhört mycket, och j