Quote from Guest on 1 July 2009, 18:50Som ganska ny löpare har jag inte tänkt så mycket på HUR jag springer. Men med de senaste veckornas känningar i knät, har tanken slagit mig att kanske det finns förbyggande effekter i att fundera över just hur steget ser ut.
När man surfar runt på det vä
Som ganska ny löpare har jag inte tänkt så mycket på HUR jag springer. Men med de senaste veckornas känningar i knät, har tanken slagit mig att kanske det finns förbyggande effekter i att fundera över just hur steget ser ut.
När man surfar runt på det vä
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 19:00Blir glad av att läsa ditt inlägg Mikael. Precis som du blev jag intresserad av löpteknik inte minst i skadeförebyggande syfte mycket tidigt i min löparutveckling. Jag har gått från absolut noll till Lidingö Ultra 50 km på 5:24 på två år, och jag har inte
Blir glad av att läsa ditt inlägg Mikael. Precis som du blev jag intresserad av löpteknik inte minst i skadeförebyggande syfte mycket tidigt i min löparutveckling. Jag har gått från absolut noll till Lidingö Ultra 50 km på 5:24 på två år, och jag har inte
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 19:13Jag håller med Fredrika i det mesta när det gäller löpteknik, skor osv, men just att man skulle fokusera på att dra upp benet istället för ifrånskjutet? Varför?? Det är ju ifrånskjutet som gör att man kommer framåt. Undviker man att skjuta ifrån och istäl
Jag håller med Fredrika i det mesta när det gäller löpteknik, skor osv, men just att man skulle fokusera på att dra upp benet istället för ifrånskjutet? Varför?? Det är ju ifrånskjutet som gör att man kommer framåt. Undviker man att skjuta ifrån och istäl
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 19:30Tack Fredrika! Jag har läst dina bloggar om POSE med stort nöje.
Som jag förstår det handlar uppdragandet (i kombination med visst "framåtlut" ) att låta gravitationen jobba för en. Att omvandla nedåtenergi till framåtenergi. Fredrika?
Tack Fredrika! Jag har läst dina bloggar om POSE med stort nöje.
Som jag förstår det handlar uppdragandet (i kombination med visst "framåtlut" ) att låta gravitationen jobba för en. Att omvandla nedåtenergi till framåtenergi. Fredrika?
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 19:42Markus: antagligen ja (missuppfattat något). Det jag nämligen tror du också håller med mig om är att ha så snabb/kort markkontakt som möjligt, och "fokus på uppdraget" innebär just detta istället för att tjonga en fot ner i marken för att sedan trycka ifr
Markus: antagligen ja (missuppfattat något). Det jag nämligen tror du också håller med mig om är att ha så snabb/kort markkontakt som möjligt, och "fokus på uppdraget" innebär just detta istället för att tjonga en fot ner i marken för att sedan trycka ifr
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 19:54"...låta gravitationen jobba åt en..."
Det är kanske just där jag inte längre delar den teori Fredrika förespråkar. Gravitationen jobbar inte något åt en. Jobba får man minsann göra själv. Dels MOT gravitationen (riktad kraft neråt), och sen vill man ju
"...låta gravitationen jobba åt en..."
Det är kanske just där jag inte längre delar den teori Fredrika förespråkar. Gravitationen jobbar inte något åt en. Jobba får man minsann göra själv. Dels MOT gravitationen (riktad kraft neråt), och sen vill man ju
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 19:57@ Fredrika - I stand corrected!
@ Fredrika - I stand corrected!
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 20:00Markus, *läste* du mitt svar till Mikael? 🙂
Markus, *läste* du mitt svar till Mikael? 🙂
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 20:00Snyggt, Markus. Tack!
Snyggt, Markus. Tack!
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 20:01Fredrika hade inte skrivit ovanstående inlägg när jag började på mitt.
Några kommentarer. Visst, kort markkontakt är jag med på, men det ser jag snarare som ett resultat av att man 1. försöker hålla fötterna under/bakom kroppen och 2. ganska hög frekvens
Fredrika hade inte skrivit ovanstående inlägg när jag började på mitt.
Några kommentarer. Visst, kort markkontakt är jag med på, men det ser jag snarare som ett resultat av att man 1. försöker hålla fötterna under/bakom kroppen och 2. ganska hög frekvens