Quote from Guest on 17 April 2008, 12:17Jag skulle vilja utöka min löpträning, just nu hinner jag bara med två pass i veckan på kvällstid och helgerna är vigda åt andra sporter. För att får upp tempot och komma ner i de tider jag skulle vilja hålla vet jag sen tidigare att jag behöver löpträna
Jag skulle vilja utöka min löpträning, just nu hinner jag bara med två pass i veckan på kvällstid och helgerna är vigda åt andra sporter. För att får upp tempot och komma ner i de tider jag skulle vilja hålla vet jag sen tidigare att jag behöver löpträna
Quote from Catharina Brattlin on 17 April 2008, 12:27Sofia, ät rejält kvällen innan, mestadels kolhydrater, och ett mål så sent det någonsin är möjligt dvs innan Du går och lägger Dig. Då har Du rätt bra med bränsle till löpningen.
Jag gör så, och dricker bara en kopp kaffe och vatten innan jag springer. F
Sofia, ät rejält kvällen innan, mestadels kolhydrater, och ett mål så sent det någonsin är möjligt dvs innan Du går och lägger Dig. Då har Du rätt bra med bränsle till löpningen.
Jag gör så, och dricker bara en kopp kaffe och vatten innan jag springer. F
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 12:38Om man har ett jobb som tillåter det är det rätt skönt för den morgontrötte att träna i samband med lunchen i stället, så man slipper plåga igång kroppen...
Om man har ett jobb som tillåter det är det rätt skönt för den morgontrötte att träna i samband med lunchen i stället, så man slipper plåga igång kroppen...
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 12:44Jag har ju kört morgonträning hela vintern, men det var ju skidor vilket fungerar rätt bra för mig (krävs dock 20-30 min innan kroppen känns normal). Då har jag ätit frukost.
Att springa är dock inte lika enkelt direkt efter frukost. Närmaste tiden tänkt
Jag har ju kört morgonträning hela vintern, men det var ju skidor vilket fungerar rätt bra för mig (krävs dock 20-30 min innan kroppen känns normal). Då har jag ätit frukost.
Att springa är dock inte lika enkelt direkt efter frukost. Närmaste tiden tänkt
Quote from Camilla Höög on 17 April 2008, 13:38Man måste inte vänta 1-2 timmar innan löpning efter att man ätit...fast du kanske menar att du måste vänta så länge.
Lär dig att äta och springa mer tätt inpå varandra eller ta en lite lättare frukost med t.ex. 1 liten smörgås och 1 glas juice. Sedan efte
Man måste inte vänta 1-2 timmar innan löpning efter att man ätit...fast du kanske menar att du måste vänta så länge.
Lär dig att äta och springa mer tätt inpå varandra eller ta en lite lättare frukost med t.ex. 1 liten smörgås och 1 glas juice. Sedan efte
Quote from Olof Robertson on 17 April 2008, 13:47Anders: hur lär man sig att äta och sen springa ganska nära inpå? Äta lite för att sedan öka med liten mängd mat varje gång eller hur går man tillväga bäst? Jag är också sugen på att träna på morgonen men kanske äta nåt innan. Får lätt håll och ont i mage
Anders: hur lär man sig att äta och sen springa ganska nära inpå? Äta lite för att sedan öka med liten mängd mat varje gång eller hur går man tillväga bäst? Jag är också sugen på att träna på morgonen men kanske äta nåt innan. Får lätt håll och ont i mage
Quote from Elias Engqvist on 17 April 2008, 13:57Jag kör mitt distanspass på måndagmornar - kommer lite sent till jobbet och flexar lite. På så sätt funkar det. Vad gäller mat så äter jag en dubbel portion havregrynsgröt och dricker en halv liter vatten. Sen klär jag på mig och sånt - det tar ju en stun
Jag kör mitt distanspass på måndagmornar - kommer lite sent till jobbet och flexar lite. På så sätt funkar det. Vad gäller mat så äter jag en dubbel portion havregrynsgröt och dricker en halv liter vatten. Sen klär jag på mig och sånt - det tar ju en stun
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 13:59Tack för alla svar och tips! Ska exprimentera lite med morgonträningen och frukost och se hur det fungerar för mig. Att ladda med ett sent mål mat låter som ett bra alternativ för mig. Hoppas bara att jag har disciplin nog att ta mig upp ur sängen också :
Tack för alla svar och tips! Ska exprimentera lite med morgonträningen och frukost och se hur det fungerar för mig. Att ladda med ett sent mål mat låter som ett bra alternativ för mig. Hoppas bara att jag har disciplin nog att ta mig upp ur sängen också :
Quote from Camilla Höög on 17 April 2008, 14:00Det är ungefär så jag gör. I praktiken tänker jag inte på det utan bara kör. Ät och träna direkt på varandra, ät under träningen. Oftast måste jag gå medan jag äter för att få ner maten ordentligt. Sedan är det full fart igen.
Det är ungefär så jag gör. I praktiken tänker jag inte på det utan bara kör. Ät och träna direkt på varandra, ät under träningen. Oftast måste jag gå medan jag äter för att få ner maten ordentligt. Sedan är det full fart igen.
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 14:02Jag har en tre-månaders bebis hemma, vilket gör att man får ta de tillfällen som bjuds för att träna. Därför har jag börjat köra morgon-träning betydligt oftare och framförallt betydligt längre än förut.
Jag behöver också frukost, även om jag inte behöve
Jag har en tre-månaders bebis hemma, vilket gör att man får ta de tillfällen som bjuds för att träna. Därför har jag börjat köra morgon-träning betydligt oftare och framförallt betydligt längre än förut.
Jag behöver också frukost, även om jag inte behöve