Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpträning på morgonen
You need to log in to create posts and topics.

Man vänjer kroppen Åsa...själv kliver jag upp 04:50 för att hinna ett träningspass innan jobbet. Första gångerna kan vara lite tuffa, men sen går det...

Pannkakor, revbenspjäll etc får nog definitivt vänta till senare, speciellt som jag behöver min stund att smälta maten på innan träning. 🙂

Vad gäller det här med fettförbränning så är det något jag snarast vill unvika då jag är alldeles tillräckligt pi

Sylvia- Är det ett lätt löppass som gäller för din del? Hur långt eller länge är du ute?

Jag har tänkt att springa lite lugnare pass på morgonen, i alla fall tills kroppen vant sig att vara igång den tiden på dygnet. Kanke en halvtimme lugn jogging. Sen får vi se om det funkar bra... På kvällstid brukar jag vanligtvis springa ungefär 40 minut

Om man bara har tänkt springa 5-7 km så behöver man väl inte äta innan?

Jag körde ju stavgång i RASK takt och mycket backar i stort sett varje morgon under min viktminskning ca 60-90 min/dag och det gick hur bra som helst på tom mage.

Kör även ibland s

Åsa; ja, det är "lätt distans" som gäller. Mellan 6 och 8 km brukar det vara med en behaglig "förefrukost"-fart...lite över 6 min/km. Direkt efter passet dricker jag min proteindrink och äter frukost med kollegorna när jag kommer till jobbet.

Jag springer min "löpbandsutmaning", då jag springer 10km så fort jag kan, på morgonen. Då har jag druckit en proteindrink när ja vaknat och sen tagit mig till gymet.

Det funkar att köra högre intensitet på morgonen med, och utan så mkt frukost. Det mest

Jag funkar generellt väldigt dåligt på fastande mage, kan inte tänka, tappar orken och blir allmänt sur och håglös. Sen är det klart att jag nog rent fysiskt skulle klara av att springa ett par mil utan att ha ätit minsta lilla, om låt säga mitt liv hängd

Imorse stack jag ut i mörkret klockan 04:30 för att köra min planerade runda på 15km innan jobbet. I magen skvalpade ett glas vatten, lite kaffe och 2 koffein-tabletter à 200mg. Helt underbart att springa i gryningen (kl.05:15 var det ljust). Turen gick l

Morgonpass i gryningen är underbara, men jag har svårt att få upp pulsen samt få riktig fart på benen på dessa pass. Innan jag sticker ut tar jag kaffe, vatten och ett äpple, och det räcker bra för mig.