Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpträning på morgonen
You need to log in to create posts and topics.

Jag är imponerad av varje människa som lyckas ta sig upp innan sju på morgonen. Jag vet ju att det är skönt när jag väl tar mig ut men jag har ack så svårt att slita mig mig från sömnen, är som död. I många år hade jag häst och var så illa tvungen att gå

Vad skall du med koffeintabletter till?
Du höjer bara pulsen med dem och blir lite piggare.

Jag skulle aldrig få för mig att köra ett tempo-pass eller intervall-pass på morgonen (har inte gjort hittills i alla fall). För mig går det inte snabbare än 5min-tempo men oftast något långsammare. Ett perfekt sätt att vakna på (H:)

Hej David! Du svarade på frågan själv 😉 Jag blir piggare (t+)

Iskallt vatten i nian blir man pigg o vaken av.
När jag cykelpendlade 25 km enkelväg så kördes det intervaller så mycket man orkade. Under vintern så blev man pigg av snö och is eftersom man körde med tubdäck.
På returresan kördes enbart långa intervall

Linda! Verkar vara en härlig känsla du har i kroppen när bilden till din avatar är tagen.Vad var det för sammanhang?

Efter koffeinpillren?

Anders! Stockholm Marathon 2004 🙂 Tror jag har sprungit ungefär hälften. Va inte lika munter mot slutet (#) men på den här bilden va jag riktigt på topp!

David! Skulle nog behöva häva hela burken för att få samma energi 😉 eller kanske en burk av nått

Okej jag tror jag bräcker de flesta här genom det pass som på forumet på nacka-värmdö skidklubbs hemsida blivit känt som ”Hammer-testet”:

1. Kliv upp 04:30 en vanlig vardag och kör 36 km löpning på 3h (5:00/km) innan frukost. Inta inget annat än vatten f

Oj jag som trodde det var en målgång...härlig bild iallafall!