Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 06:10Anders! Javisst ser det ut som en målgång 😀 När jag kom springande så satt det en fotograf mitt i vägen och denna bild blev till... (V) (...på tal om morgonträning. Lite off topic kanske...)
Anders! Javisst ser det ut som en målgång 😀 När jag kom springande så satt det en fotograf mitt i vägen och denna bild blev till... (V) (...på tal om morgonträning. Lite off topic kanske...)
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 08:07Är det någon extra fördel att springa på morgonen kontra eftermiddags-, kvällslöpning?
Är det någon extra fördel att springa på morgonen kontra eftermiddags-, kvällslöpning?
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 08:09Timemanement! Livet består av annat än löpning, t.ex. cykling!
Timemanement! Livet består av annat än löpning, t.ex. cykling!
Quote from Olof Robertson on 18 April 2008, 08:15Jag köpte dextrosol igår - sånt pulver som man kan göra egna energidrycker på! Kan detta vara något att ta innan man ger sig ut på morgonen? Eller det är inte en sån sorts energi som man behöver då?
Jag köpte dextrosol igår - sånt pulver som man kan göra egna energidrycker på! Kan detta vara något att ta innan man ger sig ut på morgonen? Eller det är inte en sån sorts energi som man behöver då?
Quote from Lars Mörrby on 18 April 2008, 08:18Jenny,
jag tror inte det skadar, men jag tror inte heller du behöver Dextrosol innan löpningen.
Det är väl bara att testa och se om du märker någon skillnad (förutom placebo).
Jenny,
jag tror inte det skadar, men jag tror inte heller du behöver Dextrosol innan löpningen.
Det är väl bara att testa och se om du märker någon skillnad (förutom placebo).
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 08:26Louise:
Fördelarna som jag ser det är:
- Underbar start på dagen.
- Något högre fettförbränning om man springer på tom mage.
- Tidsbesparande om man inte hinner springa under dagen eller på kvällen.Det blir ju mer kvalitativa pass om man springer när kr
Louise:
Fördelarna som jag ser det är:
- Underbar start på dagen.
- Något högre fettförbränning om man springer på tom mage.
- Tidsbesparande om man inte hinner springa under dagen eller på kvällen.
Det blir ju mer kvalitativa pass om man springer när kr
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 10:20Argumentet att förbränningen blir högre med träning innan frukost framhålls ibland som väldigt viktigt. Jag blir lite nyfiken på om det är någon som vet hur stor skillnad det egentligen gör.
Jag har nämligen kolleger som tvingar sej upp för att göra nåt d
Argumentet att förbränningen blir högre med träning innan frukost framhålls ibland som väldigt viktigt. Jag blir lite nyfiken på om det är någon som vet hur stor skillnad det egentligen gör.
Jag har nämligen kolleger som tvingar sej upp för att göra nåt d
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 10:51Hej Per! Skillnaden är marginell. Jag tror att denna hysteri är skapad i Bodybuilding/Fitness-världen där varje gram räknas. För vanliga motionärer och "bantare" spelar det inte så stor roll. Huvudsaken är att man trivs med det man gör så att man fortsätt
Hej Per! Skillnaden är marginell. Jag tror att denna hysteri är skapad i Bodybuilding/Fitness-världen där varje gram räknas. För vanliga motionärer och "bantare" spelar det inte så stor roll. Huvudsaken är att man trivs med det man gör så att man fortsätt
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 12:17Jag läste för ett tag sedan en artikel om att träna två gånger per dag på marathon.se
"Saltin har bland annat lanserat tesen ”Train low – compete high”. Enligt Bengt Saltin leder träning med låga glykogennivåer till större muskulär metabol anpassning til
Jag läste för ett tag sedan en artikel om att träna två gånger per dag på marathon.se
"Saltin har bland annat lanserat tesen ”Train low – compete high”. Enligt Bengt Saltin leder träning med låga glykogennivåer till större muskulär metabol anpassning til
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 13:39Fascinerande med människor som gör saker de hatar frivilligt.
Man måste se målet och målbilder för att inse att allt har ett pris.
Är det inte värt att gå upp tidigt och träna så skit i det om inte målet är värt uppoffringen.
Fascinerande med människor som gör saker de hatar frivilligt.
Man måste se målet och målbilder för att inse att allt har ett pris.
Är det inte värt att gå upp tidigt och träna så skit i det om inte målet är värt uppoffringen.