Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpträning på morgonen
You need to log in to create posts and topics.

> "Joakim Axelsson och Pontus Olander som har forskat vid försvarsmaktens idrotts och friskvårdsenhet visar i en studie att lågintensiv träning före frukost verkligen ger en högre fettförbränning än om man tränat efter frukost. Enligt deras forskningsresu

Jag känner Axelsson. Det är en sådan där Kalle Anka-typ!

Jenny, Du har inte fått ett svar på Din fråga så här kommer en åsikt: jag skulle INTE rekommendera att Du tar dextrosol innan ett morgonpass. Dextrosol är en mycket snabb kolhydrat, och ger därmed ett väldigt stort insulinpåslag för att sänka "sockerhalte

Jonas U:
Jag praktiserar ”Train low – compete high” sedan ett halvår. Har uppfattat att det viktigaste är att inte tillföra några carbs under passet. Enbart vatten. Möjligen att man skulle kunna nå "train low"-effekten något tidigare genom att ha låga gly

Tack Sylvia, det var ett enkelt och bra svar! 🙂 Ska spara dextrosolet till andra tillfällen!

Enkelt.... 🙂 lättförståligt...mmm 😉

Jag tränar väldigt ofta på morgonen och då alltid före någon frukost alls. Dricker 5-10 dl vatten innan träningspasset. Tittade i min kalender och räknade till 60 sådana morgonpass i år. Andra år har jag förlagt de flesta träningar till före frukost.

Har

Så, imorn bitti gör jag slag i saken och prövar lyckan att springa på morgonen! 🙂

Jag har försökt förbereda mig så gott jag kan. Har fördelat maten idag med jämna mellanrum och ska äta en stadig middag (tortillalasagne med kyckling) vid 20.30. Sen lägg

Gå upp 05:30 för att jogga - det skulle jag inte palla med Jenny. Klarar du detta är jag djupt
imponerad... LYCKA TILL!

Glöm nu inte att gå och borsta tänderna och lägga dig - det börjar bli dags... 😉

Börje: ska bara käka min goda tortillalasagne först 😉 Sen glida ner i nya lakan och sussa gott :o)