Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLätt öl som sportdryck
You need to log in to create posts and topics.

Det kan dock lätt bli för mycket av det goda.

The Beer-Every-Mile SF Half Marathon: 13 Beers in 13 Miles

Christer: Jag kan både skriva och läsa hjälpligt. Möjligen missförstår jag det som skrivits ibland, visst.

Jag börjar emellertid tycka att den här "skrivihop" hetsjakten som pågår lite här och där mest bedrivs av besserwissrar som gillar att förlöjliga o

Så öl är alltså bra för...vad (jämfört med kolsyrat vatten)? Sin beska, för att ta bort smaken av sportdryck?

Jonas.
Öl anses av en hel del inklusive en hel del elitlöpare som den "bästa" sportdrycken.
Klarar man ett längre lopp så är man nog ej alkoholist.

Dessutom som du skriver - något beskt känns mums om man nu tryckt i sig ett antal muggar sötsliskig spo

Jag dricker visserligen hellre öl än sportdryck om det bara hänger på smaken, men är inte lättöl väldigt energifattigt jämfört med sportdryck?

Normal gammaldags husmanskost innehåller tillräckligt med energi för ett marathonlopp. (t+)

Moderna sportdrycker har ju en tendens att skapa problem då vi människor ej förändras så där våldsamt snabbt vad gäller mat och dryck.

Sportdryck + gel + energi

Ha, jag skulle välja en ostmacka och en pilsner tio gånger av tio jämfört med sportdryck och energikaka (t+)

KG
Sportdryck och gel är väl bra om man använder dem med förstånd.

Det är ju inte så att alla trycker i sig sportdryck i tid och otid nu heller.

Håller med Tomas.

Jag/vi trodde förr att gel + sportdrycker skulle användas sparsamt. Effekten skulle avta om man nyttjade dessa för ofta.
Det gällde mig i alla fall.

Nu läser man ju om att man bör vänja sig + dricka energi eller svälja "sötsliskig"

KG
Du har en poäng. Om våra magar får problem av sportdryck så är vi kanske inte lämpade att dricka den heller?

Fast jag tycker också man till viss mån måste vänja sig vid sportdryck. Eller ännu mer kanske det är att man testar ut vad man tål och vad man