Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 00:14Jag vande mig fort vid vatten
Jag vande mig fort vid vatten
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 12:52Hur får du i dig energi på långkörare med vatten? Man måste vanja sig att tar i näring.
Hur får du i dig energi på långkörare med vatten? Man måste vanja sig att tar i näring.
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 13:41Andrew.
Tror mer på att äta allsidigt fram till loppet.
Upp till marathon behövs då ej mycket extra energi.När det blir längre brukar det finnas bra mycket mer energialternativ.
Ju mer vanlig mat desto bättre klarar sig de flesta.Det finns alltid
Andrew.
Tror mer på att äta allsidigt fram till loppet.
Upp till marathon behövs då ej mycket extra energi.
När det blir längre brukar det finnas bra mycket mer energialternativ.
Ju mer vanlig mat desto bättre klarar sig de flesta.
Det finns alltid
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 13:41Dublett.
Dublett.
Quote from Funbeat user on 4 July 2011, 12:50@Andrew
Jag har en känsla av att långkörare för dig är för långt för mig 🙂Långkörare för mig är nog 20-30km och då har jag vatten med mig och "runekakor" som mat och energi.
Lättöl borde väl annars vara ett gott komplement vid något depåstopp kan jag
@Andrew
Jag har en känsla av att långkörare för dig är för långt för mig 🙂
Långkörare för mig är nog 20-30km och då har jag vatten med mig och "runekakor" som mat och energi.
Lättöl borde väl annars vara ett gott komplement vid något depåstopp kan jag
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 21:56Absolut! Tråkigt att man kan inte bära det med sig.
Absolut! Tråkigt att man kan inte bära det med sig.
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 22:13Å andra sidan, om du använder ryggsäck och sugrör så blir du automatiskt matad när du börjar röra på dig 😀
Å andra sidan, om du använder ryggsäck och sugrör så blir du automatiskt matad när du börjar röra på dig 😀
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 06:38Något som kanske inte nämnts hittils i tråden är att öl innehåler polyphenoler som bidrar till att återhämtningen går snabbare...
Läste om en studie på maratonlöpare som druckit (alkoholfri) veteöl under en period innan och efter ett maratonlopp som vis
Något som kanske inte nämnts hittils i tråden är att öl innehåler polyphenoler som bidrar till att återhämtningen går snabbare...
Läste om en studie på maratonlöpare som druckit (alkoholfri) veteöl under en period innan och efter ett maratonlopp som vis
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 08:47Intressant. (kan det vara en tysk studie?)
Antioxidantinnehållet måste variera en del. Vissa ölsorter (ljus lager) är ju väldigt känsliga för oxidation medan andra är mer tåliga t.ex. Är det malten, humlen eller jästen som bidrar? Veteöl innehåller ju in
Intressant. (kan det vara en tysk studie?)
Antioxidantinnehållet måste variera en del. Vissa ölsorter (ljus lager) är ju väldigt känsliga för oxidation medan andra är mer tåliga t.ex. Är det malten, humlen eller jästen som bidrar? Veteöl innehåller ju in
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 09:20@Alex: jag har inte läst studien utan bara läst om den så det framgick inte. Men polyfenoler finns givetvis i annat än öl såsom färsk frukt, grönsaker och fullkorn. Jag föredrar samtliga tre sistnämnda framför öl.. (H)
@Alex: jag har inte läst studien utan bara läst om den så det framgick inte. Men polyfenoler finns givetvis i annat än öl såsom färsk frukt, grönsaker och fullkorn. Jag föredrar samtliga tre sistnämnda framför öl.. (H)