Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 10:40Lättöl eller det alkoholfria ölet ovan är OK på tävlingar. Starköl faller under dopingreglerna. Det är de flesta av oss här på FB överens om. Därav mitt "vi".
Lättöl eller det alkoholfria ölet ovan är OK på tävlingar. Starköl faller under dopingreglerna. Det är de flesta av oss här på FB överens om. Därav mitt "vi".
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 10:47Räknas alkohol som prestationshöjande eller har det mer samma effekt som smärtstillande? Jag har lite svårt att tänka mig att jag skulle prestera bättre efter ett par starköl...
Räknas alkohol som prestationshöjande eller har det mer samma effekt som smärtstillande? Jag har lite svårt att tänka mig att jag skulle prestera bättre efter ett par starköl...
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 10:56Det beror på vilken idrott man utövar.
Det första dopingfallet inom OS (1968) var (givetvis) en svensk femkampare som lugnade nerverna med några öl innan skyttet.
Det beror på vilken idrott man utövar.
Det första dopingfallet inom OS (1968) var (givetvis) en svensk femkampare som lugnade nerverna med några öl innan skyttet.
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 11:03Enligt en artikel jag läste så var öl utmärkt som energidryck både före, under och efter löptävlingar. Men före och under skulle man välja alkoholfri. Både för prestationsförmågan och pga dopingreglerna.
Edit: Prestationsförmågan försämrades av alkohol e
Enligt en artikel jag läste så var öl utmärkt som energidryck både före, under och efter löptävlingar. Men före och under skulle man välja alkoholfri. Både för prestationsförmågan och pga dopingreglerna.
Edit: Prestationsförmågan försämrades av alkohol e
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 11:19Ok, det visste jag inte. Men med lite eftertanke så är det väldigt få idrotter där man kan tjäna på att vara lite påverkad av alkohol.
Ok, det visste jag inte. Men med lite eftertanke så är det väldigt få idrotter där man kan tjäna på att vara lite påverkad av alkohol.
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 11:25Jag presterar iaf bättre med öl i kroppen.
Tror aldrig jag skulle pallat med Roskilde Festival utan hjälp från Tuborg.
Jag presterar iaf bättre med öl i kroppen.
Tror aldrig jag skulle pallat med Roskilde Festival utan hjälp från Tuborg.
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 12:36Tuborg är en stor sponsor.
Tuborg är en stor sponsor.
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 12:54Tuborg har i det närmaste monopol på sponsring av större musikevenemang i Danmark..
"Tuborg gør noget ved musikken"
Tuborg har i det närmaste monopol på sponsring av större musikevenemang i Danmark..
"Tuborg gør noget ved musikken"
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 12:54hm dubbelbottnat
hm dubbelbottnat
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 15:36Finns "Fine Festival"?
Ett gott starkt öl.
Drickes med speciell måtta.Lite dubbelbottnat här också. 😉
Finns "Fine Festival"?
Ett gott starkt öl.
Drickes med speciell måtta.
Lite dubbelbottnat här också. 😉