Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLättere= snabbare?
You need to log in to create posts and topics.

I slutet av februari har jag en tävling med 2 kompisar. Två mil är det som gäller i hyfsat kuperad terräng. Jag har i min planering bla lagt in att gå ner 4kg eftersom jag springer snabbare då (inbillar jag mig).
Tränar löpning, ca 2 mil per vecka, simn

Fortsätt käka som du gör nu, fast lite mindre (ca 10 - 15 % mindre).

Edit: Läste lite slarvigt, läste först du bara frågade om kosten. Som de skrivit nedan, spring lite mer och fortsätt käka som du gör.

Det är ingen inbilling, du springer snabbare om du väger mindre (gäller till en viss gräns).

Jag tror inte att du behöver tänka så mycket mer på kosten. Fokusera på träningen istället så kommer nog viktminskningen på köpet. Att börja banta eller något li

Ändra inte kosten. Ät normalt, kanske mer än genomsnittet och lägg in något/några längre pass i stället.

En sida att ta lite med en nypa salt.....
http://www.runningforfitness.org/calc/weighteffect.php?metres=10000&hr=0&min=44&sec=0&weight=54&weightunits=kg&Submit=Calculate

Nypa salt eller inte - stort TACK Maria för den länken ... de siffrorna ska hoppeligen få mig att äntligen ta itu med de extra kilon som jag fortfarande släpar runt med och som jag inte lyckats motivera mig själv att ta itu med!!!
(Jag gick ner 20 kilo i

Mycket bra länk 🙂

Hur mycket väger du och hur lång är du? Men jag kan bara hålla med enligt tidigare inslag, gå inte ner i vikt (om avatarn är nytagen) ät i stället mer rätt och då framförallt kolhydrater och träna flera löpmil i veckan. Kosten har större betydelse än vad

Ok, tack! Tycker iof att jag får i mig ganska mycket bra käk, och springer jag mer blir jag ju ännu hungrigare. Så jag ska alltså inte dra ner på maten utan öka träningsmängden?

Om du tränar mycket är det väldigt viktigt att du får i dig tillräckligt med näring. Träningen
bryter ner kroppen. Det måste finnas tillräckligt med både protein och energi för att kunna
reparera den efter passen.

Men visst har du nytta av att väga mind