Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 10:21Det kanske är en ide att springa med tyngder runt anklarna? Någon som testat?
Nej, jag får väl helt enkelt bli lite mer seriös och lägga upp nåt program, men det tar emot eftersom jag hittils bara gett mig ut för att 1, det är så jäkla skönt, 2 för att ta
Det kanske är en ide att springa med tyngder runt anklarna? Någon som testat?
Nej, jag får väl helt enkelt bli lite mer seriös och lägga upp nåt program, men det tar emot eftersom jag hittils bara gett mig ut för att 1, det är så jäkla skönt, 2 för att ta
Quote from Elias Engqvist on 10 December 2008, 10:29Vikter: NEJ.
Träningsprogram: JA.
Det är nog ett måste om man är ovan vid att träna strukturerat inför ett mål! Varje träningstillfälle ska ha sitt syfte. Träningsmängd och träningsvila ska anpassas. Fördelning långpass, kvalitetspass och återhämtingspa
Vikter: NEJ.
Träningsprogram: JA.
Det är nog ett måste om man är ovan vid att träna strukturerat inför ett mål! Varje träningstillfälle ska ha sitt syfte. Träningsmängd och träningsvila ska anpassas. Fördelning långpass, kvalitetspass och återhämtingspa
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 10:40Intressant det här med vikter. Kan det inte tänkas vara nått att träna med ett bildäck efter sig när man springer i ett spår nångång ibland? Har för mig att många skidåkare gör detta? Det borde bli bra mycket lättare att springa nästa gång man kör utan bi
Intressant det här med vikter. Kan det inte tänkas vara nått att träna med ett bildäck efter sig när man springer i ett spår nångång ibland? Har för mig att många skidåkare gör detta? Det borde bli bra mycket lättare att springa nästa gång man kör utan bi
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 10:50Angående vikter/extra motstånd
Sprinters brukar också släpa bildäck efter sig för att få extra motstånd, vilket krävs om de ska kunna utveckla sin styrka/explosivitet ännu mer. Skidåkarna kanske förbereder sig för uppförsbackar? Långdistanslöpare har dock
Angående vikter/extra motstånd
Sprinters brukar också släpa bildäck efter sig för att få extra motstånd, vilket krävs om de ska kunna utveckla sin styrka/explosivitet ännu mer. Skidåkarna kanske förbereder sig för uppförsbackar? Långdistanslöpare har dock
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 11:01Träningslära på marathon.se: http://www.marathon.se/news/kalkyl1.cfm
Finns många artiklar, men detta är den grundläggande träningsläran.Min översättning på deras exempelvecka:
Måndag Vila
Tisdag 5x800m, 2min vila, "ansträngande" på första 2, "max" på 3-
Träningslära på marathon.se: http://www.marathon.se/news/kalkyl1.cfm
Finns många artiklar, men detta är den grundläggande träningsläran.
Min översättning på deras exempelvecka:
Måndag Vila
Tisdag 5x800m, 2min vila, "ansträngande" på första 2, "max" på 3-
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 11:07Men för en annan som ska köra lidingöloppet och spelar fotboll kanske extra motstånd är bra?
Åter till ämnet: Lungoro, Se även till att träna på de dagarna du inte känner för det. Den tunga biten är att komma ut. Så sätt upp ett träningsschema och håll
Men för en annan som ska köra lidingöloppet och spelar fotboll kanske extra motstånd är bra?
Åter till ämnet: Lungoro, Se även till att träna på de dagarna du inte känner för det. Den tunga biten är att komma ut. Så sätt upp ett träningsschema och håll
Quote from Lars Mörrby on 10 December 2008, 13:16Christer,
det var givetvis inte allvarligt menat. En så tung ryggsäck skulle hon inte ens kunna gå med. Trodde det framgick tydligt.
Den lilla gnutta allvar i det hela var väl att 58kg är så lite så att det känns fel att ens fundera på att gå ner i vikt
Christer,
det var givetvis inte allvarligt menat. En så tung ryggsäck skulle hon inte ens kunna gå med. Trodde det framgick tydligt.
Den lilla gnutta allvar i det hela var väl att 58kg är så lite så att det känns fel att ens fundera på att gå ner i vikt
Quote from Elias Engqvist on 10 December 2008, 15:25Jo, ville bara förtydliga för säkerhets skull! 🙂
Jo, ville bara förtydliga för säkerhets skull! 🙂
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 15:28För många år sedan sprang jag med viktbelastning och jag har testat med 1 kg, 2 kg och 3 kg (1+2), men det senare blev för tungt.
Visst är det bra mycket tyngre och det ger en del effekt. Men jag skulle inte rekommendera det. Jag löpte inte riktigt stilre
För många år sedan sprang jag med viktbelastning och jag har testat med 1 kg, 2 kg och 3 kg (1+2), men det senare blev för tungt.
Visst är det bra mycket tyngre och det ger en del effekt. Men jag skulle inte rekommendera det. Jag löpte inte riktigt stilre