Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 17:51Du ska inte banta, men du kommer troligen att minska i vikt om du tränar regelbundet och den viktminskningen kommer att bidra till att du blir snabbare.
Du ska inte banta, men du kommer troligen att minska i vikt om du tränar regelbundet och den viktminskningen kommer att bidra till att du blir snabbare.
Quote from Camilla Höög on 9 December 2008, 18:00Om man tränar och i övrigt håller sig aktiv på dagarna så är det lätt att förbruka mer kalorier än vad man stoppar i sig...så länge man inte äter 2-3 pizzor per dag dvs 🙂
Effekten blir att kroppen måste ta energin från något annat och då blir det från f
Om man tränar och i övrigt håller sig aktiv på dagarna så är det lätt att förbruka mer kalorier än vad man stoppar i sig...så länge man inte äter 2-3 pizzor per dag dvs 🙂
Effekten blir att kroppen måste ta energin från något annat och då blir det från f
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 18:41Fast att träna på energiunderskott suger.....
Det känns när träningen "äter fett" - svårt att orka träna mycket då.
Fast att träna på energiunderskott suger.....
Det känns när träningen "äter fett" - svårt att orka träna mycket då.
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 18:50Hmm? Då gäller det att genomföra distanspass under lämplig ansträngning och inte köra för hårt.
Hmm? Då gäller det att genomföra distanspass under lämplig ansträngning och inte köra för hårt.
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 19:00Jag tror då inte att tjejen kan kapa en massa tid genom att gå ner något kilo, hon är ju helt normal och inte det minsta överviktig (om det nu är hon som är på bilden). Tror även att det blir väldigt svårt att klara 1:45 i Göteborg, om hon gör milen på 55
Jag tror då inte att tjejen kan kapa en massa tid genom att gå ner något kilo, hon är ju helt normal och inte det minsta överviktig (om det nu är hon som är på bilden). Tror även att det blir väldigt svårt att klara 1:45 i Göteborg, om hon gör milen på 55
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 19:06Ok, nu är diskussionen tydligen tillbaka på ursprungsfrågan. Mitt bidrag blir att vikten har STOR betydelse, särskilt för tjejer. Tråkigt men sant lär du (lugnoro) springa fortare och fortare ju lättare du blir. Självklart till en gräns, men den gränsen l
Ok, nu är diskussionen tydligen tillbaka på ursprungsfrågan. Mitt bidrag blir att vikten har STOR betydelse, särskilt för tjejer. Tråkigt men sant lär du (lugnoro) springa fortare och fortare ju lättare du blir. Självklart till en gräns, men den gränsen l
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 19:10Just det tuffa i ekvationen gör att jag tycker att hon ska fokusera på träningen i stället för att fokusera på viktnedgång. Det hjälper nog inte speciellt mycket eftersom hon absolut inte ser överviktig ut. Den stora utmaningen blir inte några kilos "dökö
Just det tuffa i ekvationen gör att jag tycker att hon ska fokusera på träningen i stället för att fokusera på viktnedgång. Det hjälper nog inte speciellt mycket eftersom hon absolut inte ser överviktig ut. Den stora utmaningen blir inte några kilos "dökö
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 19:13visst håller jag med dig Marcus,men jag tror inte att man som "amatör" fixar det. Tror det krävs enorma kunskaper innan du hamnar på yppersta elitens nivåer, blir nog rakt i väggen, för risken är nog att man svälter å då blir det pannkaka med träningen.
visst håller jag med dig Marcus,men jag tror inte att man som "amatör" fixar det. Tror det krävs enorma kunskaper innan du hamnar på yppersta elitens nivåer, blir nog rakt i väggen, för risken är nog att man svälter å då blir det pannkaka med träningen.
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 20:00Peter, menar du att det krävs enorma kunskaper för att träna löpning och samtidigt gå ned i vikt och bli bättre i löpning?
Det behövs det inte, många gör det.
Peter, menar du att det krävs enorma kunskaper för att träna löpning och samtidigt gå ned i vikt och bli bättre i löpning?
Det behövs det inte, många gör det.
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 20:17Jag vet inte men det är vad jag tror. Jag tror att det behövs kunskaper för den som är normal i vikten att minska i vikt och samtidigt få en effektiv och tuff träning.
Jag vet inte men det är vad jag tror. Jag tror att det behövs kunskaper för den som är normal i vikten att minska i vikt och samtidigt få en effektiv och tuff träning.