Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 14:59Visst och vad kommer redan i första veckan (som blir efter nyår då Gtbg-varvet går vecka 20), jo "medelhård distanspasslöpnin 6km på 32min". Detta blir 5:20/km och om nu lugnoro precis maxat milen på ~5:30/km lär 5:20-fart i 6km knappast upplevas som "med
Visst och vad kommer redan i första veckan (som blir efter nyår då Gtbg-varvet går vecka 20), jo "medelhård distanspasslöpnin 6km på 32min". Detta blir 5:20/km och om nu lugnoro precis maxat milen på ~5:30/km lär 5:20-fart i 6km knappast upplevas som "med
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 15:04Jag väljer hellre att tro på lugnoro och hejja på henne, ingen av oss vet ju hur väl hon svarar på träning eller hur disciplinerad hon är i sin träning.
Szalkai skriver så här om schemat:
Meningen är att du ska få uppslag till hur du kan träna, och sen k
Jag väljer hellre att tro på lugnoro och hejja på henne, ingen av oss vet ju hur väl hon svarar på träning eller hur disciplinerad hon är i sin träning.
Szalkai skriver så här om schemat:
Meningen är att du ska få uppslag till hur du kan träna, och sen k
Quote from Linnea Olsson on 9 December 2008, 16:03Jag tror på dig Lugnoro. Du fixar det. Vi ses i Göteborg i maj.
Jag tror på dig Lugnoro. Du fixar det. Vi ses i Göteborg i maj.
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:12Vad hände med gamla fina "Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge"?
Alltså, Lugnoro ska inte börja med bågskytte menar jag då!
Vad hände med gamla fina "Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge"?
Alltså, Lugnoro ska inte börja med bågskytte menar jag då!
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:39OK, nu ska jag inte skriva fler pessimistiska inlägg här utan nu får vi vänta och se hur träningen går för lugnoro och vad det kan tänkas bli för tid i Gtbg. Jag tycker i alla fall hon har gjort en BRA prestation om hon springer på 1:50. Ni som hävdar att
OK, nu ska jag inte skriva fler pessimistiska inlägg här utan nu får vi vänta och se hur träningen går för lugnoro och vad det kan tänkas bli för tid i Gtbg. Jag tycker i alla fall hon har gjort en BRA prestation om hon springer på 1:50. Ni som hävdar att
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:42Jag brukar ha 3 tre mål, ett drömmål, ett önskemål och ett nöjdmål. Vore jag lugnoro skulle jag sätta 1:45 som dröm, 1:50 som önskan och 1:55 nöjd. Eller något åt det hållet.
Jag brukar ha 3 tre mål, ett drömmål, ett önskemål och ett nöjdmål. Vore jag lugnoro skulle jag sätta 1:45 som dröm, 1:50 som önskan och 1:55 nöjd. Eller något åt det hållet.
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:51Är det mål som du tänkte att hon sätter upp nu eller? För veckan innan loppet kan man ju inte ha ett så stort spann som 10min mellan drömmål och nöjdmål (??).
Själv har jag (såhär ett halvår innan) 1:15 som drömmål, 1:16 som önskemål och 1:17 som nöjdmål
Är det mål som du tänkte att hon sätter upp nu eller? För veckan innan loppet kan man ju inte ha ett så stort spann som 10min mellan drömmål och nöjdmål (??).
Själv har jag (såhär ett halvår innan) 1:15 som drömmål, 1:16 som önskemål och 1:17 som nöjdmål
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:56Nja, det var mer ett exempel för att visa principen och den var du ju med på 🙂
Poängen var att 1:45 mycket väl platsar som drömmål, men man behöver inte vara missnöjd om man inte når dit direkt. Drömmål kan man ju behålla över flera säsonger.
Om man d
Nja, det var mer ett exempel för att visa principen och den var du ju med på 🙂
Poängen var att 1:45 mycket väl platsar som drömmål, men man behöver inte vara missnöjd om man inte når dit direkt. Drömmål kan man ju behålla över flera säsonger.
Om man d
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:58En liten tanke bara. Jag och Markus och några till har ju fått höra lite hur negativa vi är, fast vi då hävdar att vi är realistiska :-). Vad jag undrar om det är så mycket bättre att klämkäckt säga att det fixar du lätt. Jag skulle då bli mer besviken oc
En liten tanke bara. Jag och Markus och några till har ju fått höra lite hur negativa vi är, fast vi då hävdar att vi är realistiska :-). Vad jag undrar om det är så mycket bättre att klämkäckt säga att det fixar du lätt. Jag skulle då bli mer besviken oc
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 17:02Vem har sagt något om att hon skulle klara det lätt?
Tvärt om tror jag det poängterats vid minst ett tillfälle att om hon ska kunna nå dit krävs det hård träning.
Vem har sagt något om att hon skulle klara det lätt?
Tvärt om tror jag det poängterats vid minst ett tillfälle att om hon ska kunna nå dit krävs det hård träning.