Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLättere= snabbare?
You need to log in to create posts and topics.

Visst och vad kommer redan i första veckan (som blir efter nyår då Gtbg-varvet går vecka 20), jo "medelhård distanspasslöpnin 6km på 32min". Detta blir 5:20/km och om nu lugnoro precis maxat milen på ~5:30/km lär 5:20-fart i 6km knappast upplevas som "med

Jag väljer hellre att tro på lugnoro och hejja på henne, ingen av oss vet ju hur väl hon svarar på träning eller hur disciplinerad hon är i sin träning.

Szalkai skriver så här om schemat:
Meningen är att du ska få uppslag till hur du kan träna, och sen k

Jag tror på dig Lugnoro. Du fixar det. Vi ses i Göteborg i maj.

Vad hände med gamla fina "Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge"?

Alltså, Lugnoro ska inte börja med bågskytte menar jag då!

OK, nu ska jag inte skriva fler pessimistiska inlägg här utan nu får vi vänta och se hur träningen går för lugnoro och vad det kan tänkas bli för tid i Gtbg. Jag tycker i alla fall hon har gjort en BRA prestation om hon springer på 1:50. Ni som hävdar att

Jag brukar ha 3 tre mål, ett drömmål, ett önskemål och ett nöjdmål. Vore jag lugnoro skulle jag sätta 1:45 som dröm, 1:50 som önskan och 1:55 nöjd. Eller något åt det hållet.

Är det mål som du tänkte att hon sätter upp nu eller? För veckan innan loppet kan man ju inte ha ett så stort spann som 10min mellan drömmål och nöjdmål (??).

Själv har jag (såhär ett halvår innan) 1:15 som drömmål, 1:16 som önskemål och 1:17 som nöjdmål

Nja, det var mer ett exempel för att visa principen och den var du ju med på 🙂

Poängen var att 1:45 mycket väl platsar som drömmål, men man behöver inte vara missnöjd om man inte når dit direkt. Drömmål kan man ju behålla över flera säsonger.

Om man d

En liten tanke bara. Jag och Markus och några till har ju fått höra lite hur negativa vi är, fast vi då hävdar att vi är realistiska :-). Vad jag undrar om det är så mycket bättre att klämkäckt säga att det fixar du lätt. Jag skulle då bli mer besviken oc

Vem har sagt något om att hon skulle klara det lätt?
Tvärt om tror jag det poängterats vid minst ett tillfälle att om hon ska kunna nå dit krävs det hård träning.